Największe nasycenie powierzchnią handlową jest we Wrocławiu

www.portalspozywczy.pl 14 lipca 2014 19:30

Wrocław odznacza się najwyższym nasyceniem powierzchnią handlową w Polsce wynoszącym 763 mkw. na tysiąc mieszkańców. W aglomeracji funkcjonuje 18 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 590 mkw. GLA (powierzchni najmu brutto). Współczynnik pustostanów wynosi obecnie 4,5 proc., ale ze względu na trwającą komercjalizację rozbudowywanej Magnolii Park oraz Parku Handlowego Bielany Wrocławskie możliwy jest wzrost tego wskaźnika – czytamy w publikacji firmy Colliers International "Centra handlowe we Wrocławiu I poł. 2014".

Wrocław jest dojrzałym, dobrze rozwiniętym rynkiem. Czynsze za powierzchnie w centrach handlowych we Wrocławiu wynoszą 43-45 EUR/mkw./miesiąc (lokal 100 mkw. na potrzeby mody) - to dwukrotnie mniej niż w Warszawie (90-95 EUR/mkw.) oraz trochę mniej niż w Poznaniu (47-49 EUR/mkw.) i Krakowie (45-47 EUR/mkw.)
- Równowaga na wrocławskim rynku przejawia się między innymi w różnorodności i wielkości obiektów handlowych. Konsumenci mogą robić zakupy zarówno w niewielkich centrach zakupów codziennych jak i w centrach śródmiejskich średniej wielkości oraz olbrzymich podmiejskich kompleksach handlowych - stwierdza Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.
Największą ilość sklepów w centrach handlowych posiada sieć salonów prasowych Inmedio oraz operatorzy GSM (Teletorium, Orange, Plus, Play i T-Mobile). Wśród najemców centrów handlowych we Wrocławiu często spotkamy także takie sieci, jak: Reserved i Triumph (moda), CCC i Deichmann (obuwie) oraz Apart i YES (biżuteria i akcesoria) czy Vision Express, Rossmann, Inglot (zdrowie i uroda).
Rynek handlowy aglomeracji wrocławskiej rozwija się systematycznie od połowy lat 90-tych, jednak najciekawsze obiekty handlowe pojawiły się w mieście po roku 2000, w tym Galeria Dominikańska (30 700 m2 GLA), Pasaż Grunwaldzki (52 000 m2 GLA) i Magnolia Park (76 900 m2 GLA). W 2009 roku powstało pierwsze centrum handlowe przy głównej ulicy handlowej miasta - Renoma - w budynku dawnego domu towarowego Wertheim z 1930 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.