Największe sieci poszukują efektywnych rozwiązań w zakresie dostaw produktów spożywczych

Autor: pr, dlahandlu.pl 1 września 2015 12:06

Grupa Integer przygotowała zestawienie światowych trendów dotyczących dostaw produktów spożywczych. Firma zapowiada, że jeszcze w tym roku zaproponuje polskim
klientom usługę odbioru zakupów w specjalnych paczkomatach.

Holenderska sieć supermarketów Jumbo Supermarketen poinformowała o uruchomieniu setnej lokalizacji w ramach sieci click&collect obsługującej zamówienia spożywcze. Usługa dostępna jest za pośrednictwem strony internetowej sklepu, która została uruchomiona w ubiegłym roku. W ramach oferty klienci mogą odebrać zamówione produkty już następnego dnia od ich zakupu w wybranym przez siebie sklepie lub w jednym ze specjalnych punktów odbioru. Innym przykładem rozwiązania dedykowanego sektorowi spożywczemu jest usługa oferowana przez ukraińską sieć supermarketów Zakaz.ua, która umożliwia odbiór zamówienia w dogodnym terminie, poza standardowymi godzinami pracy kurierów. W tym celu wykorzystano specjalne pojemniki chłodzące, które utrzymują żywność w odpowiednich warunkach, zapewniając jej świeżość przez długi czas. Co ciekawe, dotychczasowe rozwiązanie dedykowane sektorowi spożywczemu oferowane przez Amazon ulegnie modyfikacji, a firma najprawdopodobniej wycofa się z zakładanego modelu płatności za tę usługę. Kiedy dwa lata temu Amazon uruchamiał usługę Fresh grocery delivery w Los Angeles, poinformował, że wszyscy jej użytkownicy po 30-dniowym bezpłatnym okresie próbnym będą mogli dalej z niej korzystać pod warunkiem wniesienia rocznej opłaty w wysokości 299 dolarów. Teraz firma wycofuje się z tego zapisu, a – jak ma to miejsce m.in. w Nowym Jorku – klienci do końca września mogą dalej korzystać z usługi bez konieczności wykupywania dodatkowego abonamentu.

- Jak widać, dostawy dla sektora spożywczego to format usługi, która cieszy się ogromną popularnością zarówno wśród właścicieli sklepów, jak i operatorów logistycznych. Przykład Amazona pokazuje jednak, że tego typu rozwiązanie powinno być dokładnie przemyślane i efektywne nie tylko operacyjnie, ale i kosztowo – przy jednoczesnym uwzględnieniu oczekiwań konsumentów. Bez wątpienia przyszłością handlu tradycyjnego, jak i całego rynku e-commerce – także w zakresie dystrybucji produktów spożywczych – są usługi click&collect. Doskonale rozumieją to właściciele sieci supermarketów – takich, jak m.in. Jumbo Supermarketen. Docelowy model logistyki żywności musi być efektywny pod względem szybkości, jakości serwisu i dostępności. Wchodząc w ten segment z Paczkomatami InPost, zaproponujemy kompleksową usługę, możliwą do zastosowania na każdym rynku na świecie. Model, który zostanie niedługo zaproponowany polskim klientom, opiera się na współpracy z wieloma partnerami z różnych branż. Takie rozwiązanie to szansa dla detalistów i sieci spożywczych na rozwijanie własnej sprzedaży online – pilotaż rozpoczniemy jeszcze w tym roku - komentuje Rafał Brzoska, prezes Integer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • hufiec 2015-09-15 10:11:57

    oczy7wiscie ze kazda firma poczukuje sprawnych rozwiazan logistycznych, problm jest taki a moze i nie problem a zaleta, ze mamy jednego providera pod nosem

  • uro 2015-09-02 16:12:19

    Duzo informacji o rozwoju paczkomatów na Europę ale to dobrze, bo jak na razie ciagle jest mało

  • joshua44 2015-09-02 14:55:52

    Jeżeli opcja będzie faktycznie oferowała darmową możliwośc zwrotu lub wymiany to ludzi chenych do takich zakupów znajdzie się cała masa.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,46

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane