Największy debiut w historii nowojorskiej giełdy należy do Grupy Alibaba

Autor: polskieradio.pl 22 września 2014 10:34

Światowy gigant e-commerce zadebiutował na Wall Street 19 września 2014 roku. Akcje odpowiednika amerykańskiego Ebaya poszybowały na New York Stock Exchange o prawie 40 proc., z 68 do prawie 93 dolarów, wartość firmy wzrosła do prawie ćwierć biliona dolarów - podaje polskieradio.pl.

Alibaba.com jest to platforma handlu elektronicznego. Dziś Alibaba według Forbesa ma kilkaset milionów klientów w 240 krajach. Dane te wskazują, że chińska platforma jest popularna wśród internautów. Czy cieszy się ona zainteresowaniem użytkowników sieci z Polski?

Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsze zestawienie firmy Gemius. Okazało się, że Alibaba.com jest stroną, którą najliczniej odwiedzają użytkownicy pięciu krajów, tj. Danii, Polski, Rumunii, Turcji i Ukrainy. W pozostałych liczba internautów korzystających z analizowanego serwisu aukcyjnego jest na tyle mała, że strona nie jest widoczna w badaniu (aby dane o liczbie użytkowników konkretnej strony WWW były objęte badaniem, musi ją odwiedzić miesięcznie odpowiednio wysoka liczba badanych osób).

- Alibaba to platforma o światowym zasięgu, która służy firmom do efektywnej wymiany handlowej. Jeśli przyjrzymy wartości całego obrotu towarowego, to chińska platforma wyprzedza eBaya i Amazona razem wziętych. Należy jednak pamiętać, że nie kupuje się „na Alibabie", tylko „przez Alibabę", tak więc marża samego serwisu jest stosunkowo niska. Jej wejście na nowojorską giełdę świadczy o dużym zainteresowaniu zdecydowaną ekspansją na rynki Ameryki Północnej oraz Europy Zachodniej - podsumowuje Gordon.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,69

  • Śr

    6,19

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane