Nawet w czasie deflacji można zwiększyć zyskowność firmy

Autor: dlahandlu.pl 12 marca 2015 12:29

Deflacja nie musi prowadzić do spadku rentowności przedsiębiorstwa. Potrzeba jednak inteligentnej polityki cenowej - przekonuje Tomasz Stec, manager w firmie Simon-Kucher & Partners.

W Polsce po raz pierwszy odnotowano deflację. Zdaniem części ekonomistów będzie ona trwała i z dużym prawdopodobieństwiem jeszcze się pogłębi. W jaki sposób wpływa ona na przedsiębiorstwa? Klienci odkładają swoją konsumpcję licząc na dalsze obniżki, co prowadzi do spadku popytu. Zdesperowani przedsiębiorcy chcąc pobudzić sprzedaż obniżają gwałtownie ceny co spotyka się z podobną reakcją ich konkurentów. Prowadzi to do wojen cenowych, a w rezultacie do znaczącej utraty zysków. Wyniki badania „Global Pricing Study" przeprowadzonego w 2012r. przez firmę Simon-Kucher & Partners pokazują, że w Japonii - kraju borykającym się od wielu lat z deflacją - 75% firm uważało, że w ich branży panowała ostra wojna cenowa (dla porównania w Niemczech - 46%).
Ale okres deflacji wraz z właściwą sobie świadomością niestabilności cen wśród klientów daje większe przyzwolenie do ich zmiany. Dlatego też przedsiębiorstwa powinny ten moment wykorzystać stosując jednak ustrukturyzowane podejście.
Najlepszym rozwiązaniem tej sytuacji jest gruntowny przegląd polityki cenowej. Unikanie wojen cenowych, różnicowane obniżki cen, inteligentne rabaty czy też całkowita transformacja modelu cenowego firmy mogą nie tylko uchronić przed spadkiem, ale wręcz zwiększyć zyskowność przedsiębiorstwa, nawet w tak trudnym okresie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.