Niekonwencjonalne akcje marketingowe sposobem na odzyskanie klientów hipermarketów?

Autor: www.dlahandlu.pl 27 czerwca 2014 12:10

Jak niedawno pisaliśmy, polska lojalność konsumencka - choć i tak zawsze była na niskim poziomie - w ostatnim czasie jeszcze bardziej spadła. Proces ten w szczególnym stopniu dotknął hipermarkety. Sieci poszukują zatem niekonwencjonalnych sposobów, aby pozyskać utraconych konsumentów. Francuska sieć E. Leclerc w ostatnim czasie postanowiła zorganizować m.in. kino plenerowe, pokazy kulinarne i akcje tematyczne.

W maju hipermarket E.Leclerc Ursynów zaprosił klientów na dziesięciodniowy festiwal regionalnych specjałów francuskich. W tym roku sprowadzono prosto z Francji różnorodne rodzaje wędlin, przetworów mlecznych, jogurtów, deserów, słodyczy oraz całą gamę kultowych serów pleśniowych. W ofercie znalazły się również oryginalne przetwory takie jak krem z kasztanów, słynna musztarda Dijon czy alzacki pasztet z Foie Gras.
Podobne działania prowadzi od dłuższego czasu Lidl, który regularnie organizuje tygodnie tematyczne. Zdaniem Andrzeja Wojciechowicza z FMCG Business Consulting, ,,tygodnie tematyczne'' to forma poszukiwania wartości dodanej do rozbudowywanego lub restrukturyzowanego asortymentu. Spośród wielu propozycji konsumenci sami wybiorą te towary, które chcieliby kupować na co dzień. Ponadto tego rodzaju kampanie dodatkowo zachęcają do odwiedzenia sklepu przez klientów, którzy do tej pory nie robili w nim zakupów.
E.Leclerc organizuje również kina plenerowe pod hasłem „Wieczór z gwiazdami w E.Leclerc". Kolejna edycja wydarzenia rozpocznie się 28 czerwca przy hipermarkecie w Ostrołęce. Podobne wydarzenia organizuje sieć Biedronka. Cały projekt wystartował pierwszego dnia lata w Augustowie, przez ostatni tydzień codziennie odwiedzając miejscowości na północy kraju.
W ostatnim czasie wiele sieci nawiązało współpracę z kucharzami. Pionierem w tym zakresie był Lidl organizując kampanię reklamową z udziałem Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy. Tym śladem poszedł również E. Leclerc. W dniach 27-28 czerwca w hipermarkecie w Elblągu na oczach publiczności profesjonalny szef kuchni - Kamil Polinceusz, kolejny raz odkryje tajemnice swej sztuki. Tym razem w roli głównej wystąpią produkty „Marki Własnej", z których zostaną przyrządzone potrawy. Na koniec pokazu każdy gość będzie mógł spróbować świeżo przygotowanych potraw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    0,86

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane