Niekorzystne zmiany w polityce zakupowej sieci handlowych wpłynęły na słabsze wyniki Otmuchowa

Autor: dlahandlu.pl 21 marca 2016 09:21

Grupa Otmuchów, producent słodyczy, słonych przekąsek oraz wyrobów śniadaniowych w segmencie marki prywatnej w Polsce, w 2015 roku osiągnęła zysk EBITDA i netto na poziomie odpowiednio 17,7 i 3,8 mln zł, przy 241,9 mln zł przychodów ze sprzedaży.

W całym 2015 r. sprzedaż Grupy Otmuchów wyniosła 241,9 mln zł (wobec 279,8 mln zł), a zysk EBITDA 17,7 mln zł (w porównaniu do 24,4 mln zł). Na poziomie netto spółka osiągnęła 3,8 mln zł w porównaniu z 9,2 mln zł w analogicznym okresie 2014 r.

- Trudne warunki rynkowe i niekorzystne dla nas zmiany w polityce zakupowej niektórych sieci handlowych, wpłynęły na osiągnięte przez Grupę wyniki finansowe za cały 2015 rok. Staramy się to rekompensować wzrostem sprzedaży eksportowej, która istotnie się zwiększyła – powiedział Mariusz Popek, prezes zarządu ZPC Otmuchów S.A.

Dzięki intensywnym działaniom eksportowym, w całym 2015 roku udział eksportu w sprzedaży wzrósł w Grupie do 19% (+ 4,1 p.p.), natomiast w samym IV kwartale 2015 r. do 20%. W wartościach bezwzględnych sprzedaż eksportowa na koniec 2015 r. wyniosła 46,0 mln zł (wobec 41,7 mln zł rok wcześniej). Najważniejsze rynki zagraniczne to Niemcy, Czechy, Wielka Brytania, ale i również Azja, gdzie sytuacja rynkowa rozwija się dla spółki korzystnie.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,89

  • Śr

    3,25

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane