„Niekształtne” owoce i warzywa wchodzą do sklepów Tesco

Autor: www.dlahandlu.pl 25 stycznia 2017 09:43

„Niekształtne” owoce i warzywa wchodzą do sklepów Tesco fot. materiały prasowe Tesco

Tesco rozpoczyna inicjatywę Perfectly Imperfect, której celem jest zapobieganie marnowaniu żywności już na etapie produkcji. Od teraz pilotażowo w 14 sklepach w Polsce będzie można kupić „niekształtne” owoce i warzywa w atrakcyjnych cenach.

Jak wynika z danych Organizacji Narodów Zjednoczonych, jedna trzecia wyprodukowanej żywności trafia do kosza – jest to nawet 1,3 mld ton jedzenia rocznie. Banki Żywności alarmują, że tylko w Polsce marnuje się co roku 9 mln ton. Marnowanie żywności rozpoczyna się już na początku łańcucha dostaw, a jednym z powodów wyrzucania do kosza warzyw i owoców jest właśnie ich kształt i wygląd, który nie odpowiada standardom. Celem Tesco jest zapobieganie marnowaniu żywności, dlatego firma rozpoczyna akcję Perfectly Imperfect, w której zachęca klientów do kupowania nieidealnych owoców i warzyw. Program  cieszy się dużą popularnością w Wielkiej Brytanii, a od stycznia tego roku w 50 sklepach w Europie Środkowej, w tym kilkunastu w Polsce, można już kupić jabłka, buraki, marchewki i ziemniaki, które wyglądem i kalibrem nieco odbiegają od tego, do czego przyzwyczaili się klienci.

 – Chcielibyśmy zachęcić naszych klientów do kupowania nie tylko idealnych warzyw i owoców, ale również tych mniej urodziwych. Choć ich kształt nie zawsze jest perfekcyjny, są równie smaczne i idealne do wykorzystania w kuchni, a przy tym spełniają wszystkie nasze wyśrubowane standardy jakościowe. Do zmiany nawyków zachęcamy również obniżając ceny tych właśnie warzyw i owoców – mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

– Jako klienci przyzwyczailiśmy się do pewnej powtarzalności kupowanych warzyw i owoców. Warto jednak wybierać także te o nieco niestandardowym kształcie czy rozmiarze – zawsze dostajemy bowiem tę samą, wysoką jakość. Dodatkowo zaś pomagamy chronić naturalne zasoby i walczyć z marnowaniem żywności. To również bardzo ważna inicjatywa z punktu widzenia dostawców, którzy mogą oferować sklepom szerszą ofertę swoich warzyw i owoców – mówi Waldemar Murawa, dyrektor zarządzający w firmie F.H. Nowalijka, która w ramach gamy Perfectly Imperfect dostarcza do polskich sklepów marchew i buraki.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Olka 2017-01-31 08:48:55

    A mnie kształt nie przeszkadza - marchewka wiecej niz x cm i ma byc wyrzucona - bez sensu!

  • Mariusz 2017-01-30 09:44:33

    Jaka sieć - takie owoce

  • Kris 2017-01-26 20:51:46

    Może wreszcie polki nie będą puste jak dotychczas i wreszcie będzie można coś kupić

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane