Nielsen: "100 proc. naturalny" - ta cecha determinuje decyzje zakupowe

www.portalspozywczy.pl 8 marca 2017 14:51

- Wyniki cyklicznego badania Consumer Confidence Index przeprowadzonego przez Nielsen kwartalnie w ostatnim kwartale 2016 roku, wskazują, że największy odsetek Polaków (28 proc.) stawia zdrowie na pierwszym miejscu w zestawieniu największych obaw na najbliższe 6 miesięcy. Polacy dbając o zdrowie, dbają o to co jedzą i piją, co wpisuje się w panujący na rynku trend “health and wellness” - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Dominika Biszczanik, analityczka Nielsena.

44 proc. Polaków, którzy wzięli udział w badaniu Nielsen Global Survey Health/Wellness/Nutrition deklarowało, że “w pełni naturalny” to cecha świadcząca o tym, że produkt jest zdrowy. Jest to również bardzo ważny czynnik przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Co więcej, pośród tych respondentów, dla których zdrowy charakter produktu ma znaczenie, tylko 13 proc. nie jest skłonnych zapłacić za niego więcej niż przeciętnie, jeśli jest “ w pełni naturalny”.

- Producenci wiedząc, że ta cecha ma dla konsumenta znaczenie, często oznaczają opakowanie produktu dopiskiem “100 proc. naturalny”, “tylko z naturalnych składników”, by konsument stojąc przy półce, natychmiast był świadomy składu produktu i chętniej po niego sięgał. Jest to szczególnie ważne, gdy podkreślimy, że ⅔ wszystkich decyzji zakupowych podejmowanych jest „przy półce” w sklepie. Inne ważne atrybuty świadczące o tym, że produkt jest zdrowy to “bez sztucznych barwników”, “wolne od GMO” i “bez sztucznych substancji smakowych”, co także jest podkreślane w komunikacji marketingowej - wylicza Dominika Biszczanik, analityczka Nielsena.

Oprócz produktów “no nasties” (bez sztucznych barwników, konserwantów i wzmacniaczy smaku) na rynek wprowadzane są produkty mające cechy prozdrowotne. Produkty prozdrowotne zyskują na popularności ze względu na rosnącą świadomość związku pomiędzy zdrowiem, a odpowiednim odżywianiem, starzeniem się społeczeństwa i walką z chorobami cywilizacyjnymi (otyłość, cukrzyca, miażdżyca, nadciśnienie). - Istniejące od pewnego czasu na rynku segmenty produktów funkcjonalnych rozwijają się dynamicznie. Przykładem może być segment herbat funkcjonalnych który notuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży wartościowej rok do roku. Co więcej, produkty prozdrowotne wprowadzane są do nowych kategorii - w 2016 roku na rynek została wprowadzona seria dżemów prozdrowotnych, których składniki wspomagają różne funkcje organizmu - zapewnia Dominika Biszczanik.

Jej zdaniem Polacy dbając o zdrowie często unikają konkretnych składników w diecie: glutenu, laktozy, cukru lub starają się swoją dietę wzbogacić, uzupełniając ją o witaminy i minerały lub superfoods. Wiedząc o tym producenci wprowadzają coraz szerszy asortyment odpowiadający na potrzeby konsumentów, ale również detaliści eksponują te produkty w specjalnych alejkach bądź strefach ułatwiając zakupy swoim klientom.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,20

  • Śr

    2,91

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane