Nielsen: Gros promocji handlowych to strata pieniędzy dystrybutorów

Autor: kamcity.com 22 czerwca 2015 11:30

Firma Nielsen wyliczyła, że 6 na 10 promocji handlowych to strata pieniędzy dla dostawców towarów FMCG. Zdaniem firmy sytuacja będzie się pogarszać - podał serwis kamcity.com

Każdego roku wydawanych jest ok. 500 mld dol na promocje handlowe na całym świecie, z czego producenci FMCG często inwestują w promocje ok. 20 proc. swoich przychodów.

Według Nielsena w ubiegłym roku, na głównych rynkach zachodnich, 59 proc. promocji handlowych przyniosła stratę netto. Dodatkowo, średnia strata na tych promocjach handlowych, zwiększyła się w ciągu ostatnich trzech lat.

Przeczytaj także:

To pierwszy raz, gdy zyski z promocji handlowych zostały wyliczone na tak dużą skalę. Nielsen przeanalizował skuteczność prawie 212 mln akcji promocyjnych w latach 2012-2014 dla 5 milionów kodów produktowych (UPC – universal product codes), w wielu kanałach handlu z siedmiu krajów - USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii i Kanady – które przyniosły łączne przychody w wysokości ponad 1,5 trn dol.

Choć podstawowe dane z tych badań pokazują średnią wydajność według kraju i kategorii, istnieją ogromne różnice między promocjami poszczególnych producentów.

Pełny tekst do przeczytania na stronie serwisu www.portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.