Nielsen: Konsumenci na całym świecie preferują żywność lokalną a nie globalną

Autor: wirtualnemedia.pl 4 maja 2016 10:14


Jeśli chodzi o żywność, zarówno tą świeżą, jak i pakowaną, konsumenci na całym świecie bardziej preferują marki lokalne niż globalne - wynika z badania Nielsena, cytowanego przez wirtualnemedia.pl

Zdecydowana większość konsumentów kupujących świeżą żywność woli marki lokalne od globalnych w przypadku warzyw (68% vs. 11%), mięsa (66% vs. 13%), owoców (64% vs. 12%), owoców morza (57% vs. 18%) oraz jogurtów (52% vs. 22%).

Lokalne marki są preferowane w każdej kategorii świeżej żywności i w każdym regionie. Wyjątkiem są jogurty i stosunek do nich w Ameryce Północnej, gdzie po 1/3 badanych woli marki lokalne i globalne, a dla kolejnej 1/3 ich pochodzenie nie ma znaczenia. Generalnie za oceanem odnotowano mniejszą od globalnej średniej preferencję dla lokalnych marek, a jednocześnie większą dla marek globalnych.

Przeczytaj także:

Podobne wyniki uzyskano w przypadku żywności pakowanej. Konsumenci wolą od globalnych marki lokalne jeśli chodzi o lody (44% vs. 27%), ciastka i herbatniki (40% vs. 28%), chipsy i krakersy (40% vs. 28%), płatki śniadaniowe (44% vs. 29%), makaron instant (47% vs. 24%) oraz warzywa konserwowe (53% vs. 20%). Jedynie w przypadku słodyczy większość preferuje marki globalne (37% vs. 33%).

W ujęciu regionalnym, globalne wyniki odzwierciedlają preferencje respondentów z regionu Azji i Pacyfiku oraz Afryki i Bliskiego Wschodu. Lokalne marki są częściej wybierane także w Ameryce Łacińskiej, z wyjątkiem słodyczy i płatków śniadaniowych. Z kolei w Europie największy odsetek pytanych twierdzi, że w przypadku słodyczy, krakersów i makaronu instant pochodzenie marki nie jest istotne.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.