Nielsen: Oczekiwanie polskiego klienta spełnia sklep formatu modern convenience

Autor: dlahandlu.pl 25 lutego 2016 12:24

Nielsen: Oczekiwanie polskiego klienta spełnia sklep formatu modern convenience fot. Shutterstock

Polski konsument jest ewenementem na tle Europy jeśli chodzi o częstotliwość wizyt w sklepie. Jednocześnie Polacy nie są przywiązani ani do jednej marki sklepów, ani do żadnego formatu sklepowego. Robią zakupy często, skacząc między sklepami i formatami, które upodabniają się do siebie i zlewają się w jeden, tzw. modern convenience - wynika z prezentacji Nielsena "Omnichannel - przyszłość handlu".

Jak wyjaśnia Artur Czajka z firmy Nielsen na rynku doszło do wymieszania charakterystycznych cech różnych formatów i wzajemnego ich przenikania. Dlatego dyskontowe ceny obowiązują w różnych sklepach, marki własne są również w delikatesach, oferty w multipackach dostępne są w sklepach convenience, dyskonty otwierają się w centrach miast i prestiżowych lokalizacjach i oferują ekskluzywne marki oraz świeże produkty: owoce, warzywa, wędliny itp.. Tworzy to mix formatów, który można określić mianem "modern convenience", który staje się spełnieniem potrzeb współczesnego konsumenta.

Konsument oczekuje bowiem od sklepów wysokiej jakości świeżych produktów: warzyw, owoców, mięs, wędlin, pieczywa, konkurencyjnych cen i promocji oraz regularnie niskich cen, dobrej jakości w niskiej cenie, szerokiego pakietu usług dodatkowych: doładowań, wypłat gotówki, możliwości opłacania rachunków, odbierania paczek, możliwości szybkiego znalezienia potrzebnych produktów. Wszystkiego w dogodnej lokalizacji w wygodnej placówce, położonej blisko domu, otwartej do późnych godzin.

Przeczytaj także:

Prezentacja Omnichannel - przyszłość handlu. Przenikanie się różnych formatów sklepów i konceptów sprzedaży została wygłoszona podczas śniadania In-Store Media.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.