Nielsen: Piramida potrzeb zakupowych klienta to "easy, smart, personal"

Autor: dlahandlu.pl 21 września 2017 13:40

Nielsen: Piramida potrzeb zakupowych klienta to "easy, smart, personal" Fot. za Shutterstock.com

Jak wynika z prezentacji firmy Nielsen potrzeby polskiego konsumenta można w skrócie scharakteryzować trzema hasłami: easy, smart, personal, co oznacza, że zakupy mają być łatwe, szybkie, w dobrej cenie i jakości z indywidualnym akcentem, skierowanym w stronę konsumenta.

Zakupy "easy" to w ocenie specjalistów z Nielsena zakupy blisko domu, oszczędzające czas, wygodne, komfortowe, z łatwym sposobem nawigacji po sklepie i możliwością odnalezienia potrzebnych produktów, w przyjemny i estetycznym otoczeniu.

Zakupy "smart" to przekonanie, że dokonane wybory są racjonalne i równoważą dwa wątki - jakość oraz cenę produktu, oferując dodatkową funkcjonalność, np. cechy prozdrowotne. Coraz bardziej istotny dla osób robiących zakupy jest też dostęp do jakościowych produktów i informacji o nich.

Zakupy "personal" to bezpośrednie zwrócenie się w stronę klienta, zauważenie jego osobistych potrzeb i ich uznanie w postaci dedykowanej oferty. W produkcji FMCG ten trend widać m.in. w personalizowanych etykietach Coca-Coli, Nuttelli, a w branży odzieżowej - możliwość naszycia własnych aplikacji na jeansy w sklepach Levis, czy stworzenie własnego modelu butów Nike. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • milenials 2017-09-21 15:16:23

    A moim trendem zakupowym jest unikanie produktów koncernów.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,38

  • Min

    4,67

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane