Nielsen: Polacy kupują świeżą żywność w sklepach specjalistycznych, nie w supermarketach

Autor: Nielsen 11 lutego 2014 12:21

W przeciwieństwie do innych krajów europejskich, w Polsce zakupy świeżej żywności najczęściej odbywają się nie w supermarketach, ale w sklepach specjalistycznych. Według deklaracji Polaków, wydatki na świeżą żywność stanowią 45 proc. ich ogólnych wydatków na artykuły spożywcze i środki higieny - wynika z raportu firmy Nielsen.

Jak podaje agencja badawcza, w procesie zakupowym świeżej żywności, dla Polaków najważniejsza jest świeżość produktu (co czwarty z konsumentów wybiera ten czynnik jako najważniejszy), w dalszej kolejności zwracają oni także uwagę na atrakcyjność oferty i promocje oferowane przez sklep oraz dobrą relację ceny do jakości. Czynnik finansowy jest mniej istotny w innych krajach Europy, gdzie poza świeżością produktów wysoko ceni się przede wszystkim wygodę i oszczędność czasu. W odpowiedziach polskich respondentów największy wpływ tych czynników obserwujemy na wybór miejsca zakupu pieczywa (jest to czynnik istotny dla 16 proc. respondentów). Szerokość dostępnego asortymentu okazuje się najważniejsza w przypadku zakupów ryb i owoców morza.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.