Nielsen: Polacy nadal nielojalni. Na zakupy wybierają 4 różne sieci handlowe

Autor: dlahandlu.pl 21 września 2017 14:53

Nielsen: Polacy nadal nielojalni. Na zakupy wybierają 4 różne sieci handlowe Fot. za Shutterstock.com

Jak wynika z badań firmy Nielsen Polacy robią zakupy częściej niż inni Europejczycy. Mając tak duży wybór sklepów, miesięcznie korzystają z oferty co najmniej z 4 różnych sieci handlowych.

Z badań Nielsena wynika, że 40 proc. Polaków deklaruje, że ich sytuacja materialna poprawiała się lub znacząco się poprawiła, nie martwią się też o stabilność zatrudnienia w związku z tym są w stanie wydawać więcej. Optymizm rośnie zwłaszcza wśród nastolatków i millenialsów – osób urodzonych w latach 80. i 90, które w 2020 roku będą stanowiły 35% globalnego rynku pracy. Indeks zaufania konsumenckiego w tych grupach wzrósł odpowiednio o 18 pkt. i 3 pkt. w ubiegłym roku. 

45 proc. konsumentów dodatkowe środki planuje przeznaczyć m.in. na produkty spożywcze (kupować ich więcej, lepszej jakości pieczywo, mięsa, owoce, warzywa, kawy, herbaty, soki w tym z kategorii premium - 26 proc.), ubrania, obuwie, wyposażenie i dekorację wnętrz, kosmetyki i środki do prania.  

Jednocześnie nadal 60 proc. konsumentów jest w stanie zmienić sklep ze względu na ciekawe promocje. To z kolei przekłada się na umiejętność manewrowania między różnymi sieciami handlowymi w zależności od aktualnej oferty. Nadal jest to wskaźnik wyższy niż w innych krajach europejskich.

Jak wynika z badań Nielsena główną obawą Polaków jest kwestia zdrowia. Na przestrzeni ostatnich 5 lat 31 proc. osób wydaje więcej na tę kategorię. Z tego powodu 73 proc. Polaków deklaruje, że czyta etykiety i zwraca uwagę, czy jest krótka oraz czy nie zawiera konserwantów, cukru, glutaminianu sodu. Zainteresowanie zdrowiem kieruje Polaków w kierunku produktów z tradycyjną recepturą i lokalnym pochodzeniem, bo kojarzone są one z cechami prozdrowotnymi  ("jak u babci"). Z tego powodu 50 proc. Polaków (vs. 44 proc. Europejczyków) zwraca uwagę na krajowe pochodzenie produktów (wzrost o 5 pp.). Widać to w np. w kategorii jogurtów, gdzie marki lokalne zanotowały 12 proc. wzrost sprzedaży, a marki globalne 11 proc. spadek sprzedaży. 

Jednocześnie rośnie liczba osób z nietolerancjami pokarmowymi. Co piąta osoba deklaruje natomiast, że ona lub ktoś z jej gospodarstwa domowego cierpi na alergię lub nietolerancję pokarmową. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • wszczybu 2017-09-26 08:01:49

    Po pierwsze wiedza konsumencja sie polepsza i kazdy wie ile zarabia na godzine ciezko i czy warto wydac na lepsze gówno czy gorsze ģówno. Podwyzszaka ceny to zmiwa producencja aby sprawdzic czy stac konsumenta a jak stac to zostawimy ceny. Trzeba sie temu przeciwstawic i kupiwac z rozsadkiem a jak cos za drogie wszedzie zmienic na cos innego. W nas siła.

  • Marta 2017-09-23 11:00:09

    Musialabym na głowę upaść,żeby wszystko kupować w jednym . Patrzę przede wszystkim na ceny , bo raczej robię rzadzej zakupy ale za to kupuję więcej.Spojrzę w gazetkę na ceny pdstawowych artykułów i już wiem czy będę robićw danym sklepie zakupy. Mleko, cukier, mąka , mięso., warzywa. Ceny tych artykułów przyciągają mnie do danego sklepu.

  • Zeghar 2017-09-21 18:56:01

    W jednej sieci mają tanie i dobre owoce i warzywa. W drugiej jest lepsze i tańsze mięso i wędliny. W trzeciej mają różne ciekawe drobiazgi niedostępne gdzie indziej. Trzeba byłoby być skończonym debilem, żeby być przywiązanym tylko do jednej sieci.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,39

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201
Ilość aktualnych ofert: 397 662