Nielsen: W 2016 roku chemiczny koszyk zakupowy urósł o 6 proc.

Autor: dlahandlu.pl 8 czerwca 2017 09:39

W ujęciu rok do roku sektor FMCG odnotował za okres styczeń-kwiecień 2017 wzrost sprzedaży na poziomie w koszyku chemicznym o 3,8 proc. Najbardziej pod względem sprzedaży tych artykułów w 2016 roku (względem 2015) wzrósł udział dyskontów, bo aż o 7,6 proc. Supermarkety urosły o 1,8 proc, a hipermarkety wyszły "na zero". Sprzedaż w drogeriach wzrosła o 0,2 proc.  - wynika z analizy firmy Nielsen.

Wzrosty sprzedaży przełożyły się na udziały formatów w chemicznym koszyku zakupowym, który urósł w 2016 roku o 6 proc. Sieci dyskontowe zwiększyły w nim swój udział o 2 proc., supermarkety o 0,2 proc., a drogerie aż o 3,8 proc.

Jakie produkty kupowali Polacy? Sprzedaż środków do pielęgnacji domu wzrosła o 5 proc., sprzedaż artykułów higienicznych wzrosła o 5,6 proc. Największe wzrosty odnotowała natomiast kategoria kosmetyków, której sprzedaż zwiększyła się aż o 6,7 proc.

Z prowadzonych przez Nielsen badań sylwetki polskiego konsumenta wynika, że rodacy na zakupach wykazują się stosunkowo wysoką świadomością i mają określone oczekiwania. Kupujący deklarują znajomość cen wybieranych produktów oraz aktywnie poszukują promocji. Coraz więcej osób chętnie próbuje nowości (nowe produkty i marki). Przy wyborze miejsca zakupów kluczowa jest dla nich dobra relacja ceny do jakości, pozytywne doświadczenie zakupowe oraz możliwość szybkiego i łatwego zrobienia zakupów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,16

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.