Nocne zmiany w sklepach zgodne z prawem?

Szykują się zmiany w grafikach pracowników zatrudnionych w handlu. Przez wolne niedziele pracodawcy chcą wydłużyć czas pracy w inne dni, czy też wprowadzić system zmianowy, który będzie rozpoczynać się już minutę po północy. A wszystko to zgodnie z prawem - podaje Wirtualna Polska.
We wtorek Wirtualna Polska ujawniła pismo, z którego wynikało, że pracownicy Biedronki powinni przygotować się na dłuższą pracę w piątki i soboty oraz nocne zmiany. Przede wszystkim z niedzieli na poniedziałek. Jak donoszą media, inne sieci handlowe z zainteresowaniem przyglądają się pomysłowi.
- To działania w pełni zgodne z prawem, pod warunkiem wprowadzenia odpowiednich zapisów w wewnątrzzakładowych przepisach prawa pracy - mówi w rozmowie z Wp.pl Monika Smulewicz, ekspert prawa pracy z Grant Thornton. Nieco mniej jednoznaczny w ocenie jest Robert Jacyno z "Solidarności’80" działającej w Biedronce. - To balansowanie na granicy możliwości, które daje prawo - przekonuje.
Przeczytaj także:
Robert Jacyno potwierdza, że z nieoficjalnych informacji wynika, iż faktycznie planowana jest zmiana regulaminu pracy. Jeśli rzeczywiście dojdzie do zmiany i pracownicy będą musieli pracować do godz. 23:45 w sobotę, a następnie będą wzywani do pracy na godz. 00:15 w poniedziałek, sprawa trafi do Głównego Inspektoratu Pracy. Wcześniej jednak stanowisko będzie mógł zająć zarząd Jeronimo Martins Polska. "Solidarność’80" zamierza skierować do niego bowiem list, w którym przypomni, że spółka otrzymała nagrodę za propagowanie "społecznej odpowiedzialności biznesu".
Więcej na Wirtualna Polska

-
KLIENT 2018-01-30 17:40:50
Porzadek na sklepie, inwentaryzacje, sprawdzanie dat i nocne wykladanie towarów na półki nalezy do ROBOTOW jesli ludzie nie chcą tego wykonac, to ktos inny to zrobi,moze podludzie.
Klienta nie będzie interesował brak towaru. Jak nie będzie zadowolony z Biedronki, to pójdzie do innego marketu, za rogiem czeka Zabka i inne geszefty. -
goldenmen 2018-01-26 01:26:08
A jak przez lata radziła sobie biedronka z dniami ustawowo wolnymi od pracy np 1, maja, 3 maja, 1 listopada ,11 listopada itd. pracownicy nie przychodzili w nocy do pracy żeby pieczywo wypiec na 2 maja, 4 maja , 2 listopada i 12 listopada ? jak wykładali towar ? Ciekawi mnie czym się różni dzień wolny od handlu niedziela od święta gdzie jest też wolne od pracy i handlu?. A takie opowieści w stylu codziennie dostawa produktów świeżych to bajki. sklep ma w chłodni warzywa owoce i zapas na kilka dni i nie ma problemu że w poniedziałek ich zabraknie.pieczywo tez wypieka z produktu mrożonego wobec tego problemu nie ma ze będą braki w sklepie.
-
człowiek 2018-01-25 23:21:44
takie jazdy tylko w jeronimo! jakoś lidl wyrabia się ze wszystkim , ma porządek na sklepach, pracownicy czyści zadowolenia... w biedronkach brud syf kiła i mogiła :)
WYBRANE DLA CIEBIE
- 12:57 Raport Mintel i BZ WBK: W Polsce i Europie trwa boom na produkty i dania wege
- 12:49 Biedronka podwaja powierzchnię w Mińska 58
- 12:39 OBI powiększy się o trzy sklepy w jeden dzień
- 12:38 Żabka poszukuje pracowników do centrum logistycznego w Nadarzynie
- 12:11 BIG: Niski poziom czytelnictwa odbija się na kondycji wydawców i księgarzy
- 12:10 Al.Capone liczy 28 placówek. 2 kolejne w planach
- 11:41 Deli Catering partnerem Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach
- 11:38 Sudzucker sprzedaje cukier przez internet
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
-
Biedronka w Świeciu była otwarta nielegalnie w niehandlową niedzielę
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł