Nowe zasady przyznawania wniosków o dofinansowanie unijne dla firm

Autor: dlahandlu.pl 29 stycznia 2013 10:19

Nabory wniosków o dofinansowanie unijne prowadzone w kwietniu i czerwcu 2013 roku odbywać się będą według nowych zasad. Wprowadzone zmiany mają uprościć wnioskodawcom drogę do uzyskania unijnych środków na sfinansowanie nowych lub integrację istniejących systemów informatycznych, które mają umożliwić automatyzację wymiany informacji pomiędzy systemami informatycznymi współpracujących firm.

Szereg planowanych przez Ministerstwo udogodnień uwzględnia takie elementy jak nowy tryb wsparcia dla sieci kontrahentów, czy też rozszerzenie zakresu kosztów i działań promocyjnych, które kwalifikują się do otrzymania unijnych środków. I tak, wśród możliwych do rozliczenia kosztów będzie m.in. zakup budynków, materiałów budowlanych, modernizacja posiadanej aparatury czy urządzeń niezbędnych do wdrożenia rozwiązania elektronicznego biznesu.

Ponadto, aby wziąć udział w naborze, przedsiębiorstwa nie będą musiały wykazywać już kilkuletnich umów o współpracy z firmami partnerskimi. Zgodnie z projektowaną regulacją, nawiązanie relacji biznesowych może być bowiem efektem realizacji projektu, nie zaś warunkiem koniecznym na starcie, od którego uzależniona jest pozytywna ocena wniosku.

Przedsiębiorcy będą mogli dostać z Unii od 50 do 70 proc. wartości projektu. Jak to wygląda w praktyce? Minimalna kwota wsparcia, o którą mogą ubiegać się wnioskodawcy to niezmiennie 20 tys. zł, obowiązująca natomiast górna granica w wysokości 2 mln zł, została zniesiona z uwagi na dopuszczenie do realizacji przedsięwzięć z zakresu B2B o większej skali. Całkowitą maksymalną wartość projektu ograniczono niebagatelną kwotą 50 mln euro.

Akademia Unity i Semper Omni uruchamiają bezpłatne konsultacje, które odbędą się:

18.02 Kraków, ul. Conrada 55B (Biuro Empathy-Internet Software House)
19.02 Warszawa, Złota 59 (InOffice w budynku Lumen, będącym częścią wielofunkcyjnego kompleksu Złote Tarasy)
20.02 Wrocław, Przedmiejska 6 (Biuro Contium SA)
21.02 Poznań, ul. Grottgera 16/1 60-758 (Biuro Internet Designers)
22.02 Katowice, ul. Mielęckiego 10/403, 4 piętro (Apiss Center Point)

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,68

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.