PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Nowy algorytm wyszukiwarki Google. E-sklepy muszą przystosować strony pod mobile

Autor: pr, dlahandlu.pl 20 kwietnia 2015 09:26

21 kwietnia wchodzi w życie nowy algorytm największej wyszukiwarki w Polsce. Na szczycie wyników wyszukiwania będą prezentowane te strony www, które mają wersję przystosowaną pod mobile. Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce zaledwie 5 proc. firm i 30 proc. e-sklepów ma strony dostosowane do smartfonów i tabletów, dzień ten może się okazać prawdziwym przewrotem.

Google przyzwyczaił nas do częstych zmian, proponując co jakiś czas aktualizacje w swoich algorytmach wyszukiwania. Tylko przez pierwszych osiem miesięcy 2014 roku mieliśmy aż 7 takich modyfikacji. Z pewnością ta, która czeka nas do 21 kwietnia, nie będzie ostatnią dotyczącą mobile. Nie jest nawet pierwszą, jednak mającą duże znaczenie dla milionów przedsiębiorców. – W listopadzie zeszłego roku Google postawił pierwszy krok w stronę mobilnej rewolucji. Wprowadził etykietę określającą strony posiadające specjalne wersje na telefony i tablety, która była przyznawana serwisom z czytelnymi, odpowiednio dużymi tekstami i przyciskami. Ważne było również unikanie oprogramowania, którego urządzenia mobilne nie obsługują, na czele z Flash’em – mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu mGenerator.pl.

Nowy algorytm sprawi, że strony, portale i e-sklepy bez mobilnej wersji znikną z mobilnych wyników wyszukiwania. Nawet wysoka pozycja, którą zawdzięczamy długoletniemu inwestowaniu w pozycjonowanie, w takim wypadku nie pomoże. Efektem będzie utrata obecnych klientów, jak i brak perspektywy na pozyskanie w ten sposób nowych. – Co drugi Polak posiada smartfon, z czego 90 proc. z nich codziennie szuka informacje o firmach, jak i ich ofercie, produktach i usługach właśnie z poziomu urządzeń mobilnych. Tylko w zeszłym miesiącu ponad 11 milionów Polaków surfowało po sieci wykorzystując do tego urządzenia mobilne – wyjaśnia Piotr Krawiec z mGenerator.pl. Badania pokazują, że aż dwóch na trzech zainteresowanych daną stroną internautów wchodzących na nią z urządzeń mobilnych, opuści witrynę w przypadku, gdy nie będzie ona dostosowana do smartfonu czy tabletu. Trudno więc nie zauważyć rosnącego znaczenia kanału mobilnego.

Zmiany wprowadzone przez Google nie oznaczają, że trzeba od razu inwestować w responsywną (RWD) wersję serwisu, ponieważ jest to zarówno czasochłonne, jak i drogie rozwiązanie. Wystarczy stworzyć wersję mobilną strony. Warto wykorzystać w tym celu generatory mobilnych stron i sklepów dostępne w sieci. Są to rozwiązania tańsze, proste w użyciu – nie wymagana jest pomoc programisty czy grafika – oraz dające szybkie efekty – na stworzenie strony wystarczy zaledwie kilkanaście minut. Będzie to na pewno najszybsze rozwiązanie, które pozwoli wielu przedsiębiorcom zdążyć przed wystartowaniem nowego algorytmu.

Już od kilku lat specjaliści zapowiadają rewolucję związaną z rozwojem kanału mobilnego. Dotychczasowe dane na temat rynku polskiego nie potwierdzały tych prognoz, jednak teraz „mobilizacja” staje się faktem. A wszystko za sprawą Google i nowego algorytmu, który zostanie wprowadzony już 21 kwietnia 2015 roku

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Ewa 2015-04-24 10:15:48

    Trafiłam ostatnio na proste narzędzie do sprawdzania czy strony www są "przyjazne" smartfonom. Ja wpisałam w przeglądarkę: "sprawdź jak google widzi twoja witryne"

    i weszłam na pierwszą pozycję i tam jest skrót do tego testu. Polecam sprawdzić swoją stronę! Powodzenia;)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,80

  • Śr

    1,30

  • Min

    1,06

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.