Nowy gracz na rynku kawiarni. Czy jest dla niego miejsce?

Autor: Gazeta Wyborcza 13 października 2016 10:37

W ciągu trzech lat kanadyjska sieć Second Cup planuje otworzyć w Polsce 80 lokali w dużych i średnich miastach. Pierwszy w Poznaniu, kolejne w Warszawie i Gdańsku. Czy na rynku znajdzie się miejsce dla nowego gracza?

Second Cup jest największą kanadyjską siecią kawiarni, która rozwija się na całym świecie. Pod tym szyldem funkcjonuje obecnie prawie 500 lokali, z czego 325 w Kanadzie.

Perspektywę pojawienia się nowej konkurencji komentuje w „Gazecie Wyborczej” Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający Costa Coffee Polska: – Rynek powoli się nasyca, ale wciąż jest miejsce dla nowych podmiotów – zarówno dużych, sieciowych graczy, jak i niezależnych kawiarni. Jeśli porównamy wskaźnik markowych kawiarni przypadających na milion mieszkańców, to w Europie jest on dwukrotnie wyższy niż w Polsce i wynosi 25 – mówi Jackiewicz. Jego firma szacuje, że w 2015 roku polski rynek kawiarniany będzie wart ok. 500 mln zł.

Więcej w „Gazecie Wyborczej”

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    7,83

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane