PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Nowy koncept kawowy na stacjach Statoil

www.portalspozywczy.pl 24 października 2014 14:17

Na stacjach Statoil zaczął być wprowadzany nowy koncept stoiska kawowego. Zmiany, polegające na zainstalowaniu nowej generacji maszyn, odmienieniu mieszanek kawowych oraz uzupełnieniu oferty ciastek, słodyczy i przekąsek, zostały dokonane już w ok. jednej czwartek punktów sieci - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Kondys, Senior Director Convenience & Marketing Statoil Fuel & Retail Polska.

Zanim odpowiem, muszę sięgnąć do przeszłości. Warto zacząć od znanego wszystkim hot-doga w bułce, ładowanego od góry, który Statoil wprowadził w 1997r. Właśnie mija 17 lat od jego wprowadzenia. Pojawił się najpierw na stacjach Statoil, a następnie u konkurencji. Dzisiaj sprzedaje go większość sklepów Żabka, FreshMarket i ABC, czyli większość tradycyjnych placówek convenience. Potencjał sprzedaży tego typu produktów w sklepach jest o wiele mniejszy, niż na stacjach. To dlatego, że w tradycyjnych sklepach ludzie robią zakupy w zasięgu spaceru, raczej nie są głodni, lecz potrzebują zrobić zakupy, czy uzupełnić braki w lodówce. W sklepiku convenience kupują papierosy, sok, piwo, a wieczorem alkohol, bo nie chce im się iść dalej do dyskontu, czy supermarketu, albo ze względu na późną porę.

Przewagą naszych stacji nad sklepami convenience jest to, że są czynne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Kilka lat temu wprowadziliśmy kawę na naszych stacjach, teraz mają ją wszyscy. Co ciekawe, większość używa takich samych maszyn, jakie my wprowadziliśmy na stacjach kilka lat temu. Teraz kolejny raz wyprzedzamy naszą konkurencję wprowadzając zupełnie nowy koncept kawowy na naszych stacjach. Już teraz nasza nowa oferta kaw jest dostępna w prawie jednej czwartej naszych punktów. Prowadzimy też roll-out na kolejnych stacjach. Muszę dodać, że nowy koncept podnosi naszą ofertę kawową o jeden stopień wyżej, niż obecne rozwiązania stosowane przez konkurencję.

Co to za koncept?

Wymieniamy i w dużej mierze unowocześniamy otoczenie naszego stoiska kawowego. Zastępujemy obecne urządzenia całkowicie nową generację maszyn. Zmieniamy także nasze mieszanki kawowe. Nowe maszyny pozwalają na używanie dwóch rodzajów mieszanek. Pierwsza przeznaczona jest specjalnie do kawy mlecznej, to mieszanka robusty z arabiką. W przypadku kawy czarnej można wybrać 100 proc. arabikę. Wiemy, że 100-proc. arabika jest ostatnio niezwykle modna i popularna, promowały ją na swoich stacjach konkurencyjne koncerny. Statoil Fuel & Retail Polska idzie jednak trochę dalej, bo arabika nie jest optymalną kawą, np. do kaw mlecznych. My dajemy klientowi wybór. Do tego stanowisko kawowe uzupełnione zostało o szeroką ofertę ciastek, słodyczy i przekąsek. Ten koncept, z dodatkową ofertą, został zdecydowanie odświeżony. Jakość kawy i mleka, którą nowe maszyny uzyskują, jest nieporównywalna z tym, co jakakolwiek maszyna na naszym rynku jest w stanie zaoferować.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,43

  • Min

    2,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7204

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.