PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Nowy koncept Netto w Szwecji – soft dyskont (galeria)

Autor: dlahandlu na podstawie LZ Retailytics 6 lutego 2018 12:13

Nowy koncept Netto w Szwecji – soft dyskont (galeria) Fot. Shutterstock.com

Sieć Netto uruchomiła w Kållered, na obrzeżach Göteborga, nowy koncept sklepu, określany jako soft dyskont. Placówka liczy 750 mkw. powierzchni. Dyrektor marketingu Netto International, Jeff Salter, powiedział, że widzi duży potencjał do rozwoju tego typu dyskontów w krajach skandynawskich.

Według danych LZ Retailytics, kanał dyskontowy ma 35 proc. udziału w rynku w Danii, 47 proc. w Norwegii, a jedynie 5,5 proc. w Szwecji. Jednak Salter jest przekonany, że przełom nie nastąpi sam, a sprzedawcy detaliczni muszą przekonać do siebie Szwedów, oferując im sklep, w którym chcą robić zakupy. Netto w związku z tym oparło swoją nową koncepcję na trzech podstawowych przesłankach, zidentyfikowanych w ankietach przeprowadzonych wśród szwedzkich kupujących: więcej produktów świeżych, prostsza nawigacja i przyjazna atmosfera.

Przekształcone w myśl nowych wytycznych sklepy Netto zanotowały dwucyfrowe wzrosty i osiągnęły bardzo dobre wyniki w kategoriach świeżej żywności - ujawnił Salter. Zwiększona wartość koszyków, silniejsza lojalność i wzrost odwiedzalności to wymierne efekty wprowadzonych zmian. Nowy koncept ma zostać wdrożony w całej sieci na terenie Szwecji. Na razie po „liftingu” jest dziewięć placówek, a kolejnych 20 ma zostać przekształconych w 2018 roku. Nowe sklepy także będą budowane z uwzględnieniem nowych rozwiązań, a wstępne wytyczne to otwarcie 20-25 sklepów rocznie, z podwyższoną stopą otwarć do około 40 sklepów rocznie za 3-4 lata. Na innych rynkach dyskontera, czyli w Danii, Polsce i Niemczech sklepy są już modernizowane, częściowo wdrażane są rozwiązania „szwedzkie”, ale sieć dostosowuje całościową koncepcję do lokalnych uwarunkowań.

Nowa koncepcja dla sklepów w Szwecji obejmuje oddzielone sekcje półek, które mają zapewnić spokojne i wygodne zakupy. Jedna z takich sekcji, łącząca owoce i warzywa oraz piekarnię, znajduje się zaraz przy wejściu do sklepu. Tutaj ekspozycja świeżego asortymentu jest kluczowa, prezentowane są także dwa nowe wyróżniki sieci: świeżo wypiekane pieczywo oraz półka dedykowana dla nowej ekologicznej marki własnej Go Eko.

Po wyjściu z pierwszego odcinka wchodzimy do drugiego, skupionego wokół chłodzonego świeżego mięsa. Dział skomponowano w taki sposób, aby wywoływał wrażenie wysokiej jakości dzięki kolorystce (czerń) i zdjęciom produktów. W ten sposób detalista chce zaprezentować rozszerzoną kategorię świeżego mięsa w całości. Nowa parasolowa prywatna marka Premieur i marka prywatna Köttmästaren są wyeksponowane na bokach lodówek. Obok mięsa znajdują się półki z przyprawami i inne komplementarne produkty, które pozwalają kupującym na zaplanowanie całego posiłku na miejscu.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7067

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.