Nowy prezes Tesco: Zauważyłem niskie morale swoich pracowników

www.portalspozywczy.pl 5 września 2014 18:42

Dave Lewis, który 1 września objął stanowisko prezesa Tesco, po pierwszych kilku dniach w nowej roli udzielił wywiadu, opublikowanego na kanale brytyjskiej sieci w serwisie YouTube, w którym zapowiedział spore zmiany w firmie, w tym personalne.

Lewis stwierdził, że podczas pierwszego tygodnia za sterami Tesco zauważył niskie morale swoich pracowników. Zapowiedział, że nie zawaha się przed trudnymi decyzjami. - Czy będą jakieś zmiany? Bądźmy szczerzy, muszą być. Nie chcemy, aby trendy wpływające negatywnie na nasz biznes się utrzymały. Jeśli będę musiał, dokonam zmian. Podejmę takie decyzje - powiedział Lewis.
Nowy prezes Tesco zapowiedział, że najbliższy czas przeznaczy na zapoznawanie się z biznesem sieci i szukaniem recept na jej problemy. Dodał, że ma już kilka pomysłów na przywrócenie Tesco do świetności. - Myślę, że jest dosyć jasne, że musimy wrócić do podstaw naszego biznesu: ceny, dostępności i serwisu, czyli tego, co konsumenci od nas potrzebują, aby mogli nas wynagrodzić swoją lojalnością - podkreślił.
Przypomnijmy, parę dni temu Lewis rozesłał e-maile do pracowników Tesco, w których przekonywał, że "sklepy sieci mogą ponownie stać się ulubionym wyborem klientów", a Tesco z obecnej, trudnej sytuacji wyjdzie "silniejsze niż dotychczas".
Lewis na stanowisku prezesa Tesco zastąpił Philipa Clarke'a. Pierwotnie miał przejąć stery sieci wraz z początkiem października, jednak w obliczu licznych, narastających problemów sieci, proces ten został przyspieszony o miesiąc.
W pierwszym kwartale roku fiskalnego 2015 (marzec, kwiecień, maj 2014 r.) sprzedaż po aktualnych kursach walut dla całej grupy Tesco (z wyłączeniem paliw) zmalała od marca do końca maja 2014 r. o 3,8 proc. Clarke informował, że to najgorszy wynik sieci, jaki widział od 40 lat. Sprzedaż międzynarodowa zmalała o 8 proc. W Europie sprzedaż po aktualnych kursach (również z wyłączeniem paliw) spadła o 6,9 proc. Sprzedaż like-for-like dla całej grupy zmalała o 3,2, natomiast w Polsce wzrosła o 0,5 proc.
W Polsce od 1998 roku powstało 450 sklepów Tesco, które zatrudniają około 28 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • lm 2014-09-17 19:42:13

    obecnum czasie najważniejsze są ceny,dostępność towaru, obsługa i jakość towaru -koniec /jeszcze raz powtarzam ceeeny/. A nie papiery ,papiery, papiery a na samym końcu klient /jak w papierach jest ok to wszystko dobrze i wszystko jest wytłumaczone.Wiem co piszę bo byłam pracownikiem/i teraz jak na to patrzę to mnie szlak tafia,że taka firma i tak daje się mniejszym firmom - żenada.

  • eco 2014-09-08 14:36:19

    czy autor rozumie dane o ktorych napisał

    czy tylko bezrozumnie kopiuje

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9136

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.