O 11 proc. spadła liczba transakcji bankomatowych

Autor: wnp.pl 9 marca 2016 11:28

W ubiegłym roku już więcej niż jedną czwartą operacji bankowych przeprowadzono za pomocą aplikacji mobilnych. Udział takich transakcji wzrósł dwukrotnie w ciągu dwóch lat. Z drugiej strony o 11 proc. spadła liczba transakcji bankomatowych – wynika z raportu „Lojalność klientów banków detalicznych” firmy doradczej Bain & Company.

W Polsce 28 proc. spośród wszystkich transakcji odbywa się za pośrednictwem bankowości mobilnej. Interakcje online, czyli dokonywane poprzez przeglądarkę internetową stanowią natomiast prawie połowę ze wszystkich operacji. W efekcie aż 7 na 10 interakcji dokonywanych jest za pośrednictwem internetu.

-Preferencje klientów i presja kosztowa – a trzeba pamiętać, że utrzymanie sieci placówek stanowi około połowy kosztów – powinny dalej napędzać rozwój kanału mobilnego – mówi Kazimierz Stańczak, Senior Advisor w Bain & Company.

W przeciwieństwie do bankowości internetowej, interakcje realizowane poprzez tradycyjne kanały dostępu stanowią dużo mniejszy odsetek wszystkich operacji. W przypadku wizyt w placówkach jest to 5 proc., z kolei transakcje dokonywane przez infolinię to zaledwie 1 proc. Częstotliwość korzystania z bankomatów też znacząco spada, ze względu na udokumentowany statystycznie przez NBP trend spadku znaczenia płatności gotówkowych na rzecz bezgotówkowych.

Raport Bain & Company dokumentuje też, że większość klientów banków tradycyjnych korzysta jednocześnie z wielu kanałów bankowych – czyli tzw. omnikanałowości. Aż 55 proc. osób, które odwiedziły placówkę banku, używało również bankowości mobilnej, kanałów online lub infolinii. Wzrost w porównaniu z 2013 rokiem wynosi aż 7 proc. Z drugiej strony wyniki badania wskazują na wyraźny podział osób, które poszukują informacji o produktach bankowych. 36 proc. konsumentów używa do tego celu wyłącznie kanałów cyfrowych, natomiast 38 proc. korzysta tylko z kanałów tradycyjnych. Ponad połowa spośród wszystkich ankietowanych ogranicza się tylko do jednego kanału.

Badanie „Lojalność klientów banków detalicznych” objęło ponad 115 tys. osób w 17 krajach. W Polsce ankiety wypełniło 7 122 klientów największych polskich banków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane