O budowaniu przewagi konkurencyjnej i o nowych trendach podczas X FRSiH (pełna relacja)

Autor: dlahandlu.pl 6 listopada 2017 14:39

O budowaniu przewagi konkurencyjnej i o nowych trendach podczas X FRSiH (pełna relacja) Fot. PTWP

Jak budować przewagi konkurencyjne na rynku, o znaczeniu produktów brandowych i nowych technologii, a także o nowych trendach rozmawiali uczestnicy debaty inauguracyjnej „Rewolucja w branży spożywczej pod dyktando nowej ekonomii: trendy, innowacje, wyzwania”, która rozpoczęła X Jubileuszowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

W debacie wzięli udział: Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności, Marek Sypek, dyrektor zarządzający Stock Polska Sp. z o.o, Jan Kolański, prezes Colian Holding, Robert Wawro, dyrektor generalny Business Unit FOOD z Grupy Maspex, Bartosz Urbaniak, członek zarządu Banku BGŻ BNP Paribas, Marek Moczulski, prezes Bakallandu.

Główną debatę  X Jubileuszowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu otworzył Jacek Bogucki, sekretarz stanu w MRiRW.

- Przemysł rolno-spożywczy dla całego rządu jest rzeczywiście priorytetem, nie tylko zapisanym w strategii odpowiedzialnego rozwoju, ale także realizowanym. Rynek rolno-spożywczy to 20 proc. polskiej produkcji przemysłowej. To jest jednak także branża, która ciągle boryka się z niską rentownością i koniecznością inwestowania w rozwój – przyznał.

Jak zaznaczył minister Bogucki, w tym roku spotykamy się w nieco lepszych nastrojach. - Okres 2014-16 były latami niskich cen i problemów ze sprzedażą produktów za granicą. Na większości rynków z tego typu zjawiskami i wyzwaniami już nie mamy do czynienia – przyznał.

I zapewnił, że MRiRW zajmuje się wsparciem dla sektora rolno-spożywczego. - W strategii odpowiedzialnego rozwoju jest także zapis o promocji marki „Polska” – także w kontekście żywności. Polskie produkty są najwyższej jakości, ale ciągle mamy problem z rozpoznawalnością marki polskiej żywności – dodał.

Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji mówił, czym się zajmuje UOKiK. Przypomniał, że Urząd analizuje poszczególne rynki gdy ma wydać zgodę na koncentrację czy przejęcie danej firmy. Innym obszarem działalności jest nadzór nad Inspekcją Handlową.

Zaznaczył, że UOKiK nie zajmuje się poziomem cen, ale je bada. - Od trzech miesięcy mamy ustawę o przewadze kontraktowej. Nowością jest wszczynanie postępowania z urzędu, w ten sposób ochroniona jest firma, która złoży wniosek do Urzędu o zbadanie danej przewagi – mówił Marek Niechciał.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,49

  • Śr

    1,20

  • Min

    0,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane