O żywności regionalnej na Food Show 2017!

www.portalspozywczy.pl 5 stycznia 2017 14:12

Produkty regionalne, rzemieślnicze, tradycyjne oraz te certyfikowane oznaczeniami geograficznymi zyskują na popularności w Polsce, zwłaszcza wśród amatorów dobrego jedzenia. Powstaje coraz więcej miejsc, w których można taką żywność kupić lub spróbować dań.

O rynku produktów regionalnych, tradycyjnych i ekologicznychbędziemy rozmawiać podczas Food Show 2017 - odbywającej się 16-18 marca w Katowicach wielkiej imprezie kulinarno-gastronomicznej, na która zaprasza Grupa PTWP - wydawca m.in. serwisów www.portalspozywczy.pl, www.dlahandlu oraz magazynu "Rynek Spożywczy".

TO TYLKO NIEKTÓRE Z TEMATÓW IMPREZY. ZOBACZ WIĘCEJ NA FOODSHOW.PL!

Jak informuje na swojej stronie internetowej Friends of glass, rynek produktów regionalnych i tradycyjnych to sektor dla wymagającego konsumenta. Lokalni producenci mają już swoje stałe punkty sprzedaży i sprawdzonych klientów. Nie tylko na specjalnie organizowanych targach, ale też w ramach kooperatyw spożywczych czy w wybranych lokalach gastronomicznych.

Trend jedzenia tradycyjnego, regionalnego wciąż się rozwija, choć nadal brakuje wystarczającej świadomości i wiedzy konsumenckiej. 

Z drugiej strony rękawice podjęły także sieci handlowe, które - w odpowiedzi na coraz większe zainteresowanie konsumentów - coraz chętniej promują produkty niszowe, w tym regionalne oraz nawiązują współpracą z małymi lokalnymi firmami.

Z raportu "Moda na polskość" przygotowanego na potrzeby projektu Konsument 2016 przez Ipsos wynika, że 50 proc. ankietowanych przyznało, że kupuje produkty regionalne częściej niż kilka lat temu. Tylko 6 proc. sięga po nie rzadziej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane