Obecność e-sklepu powyżej 10. miejsca w Google zwiększa obroty o 90 proc.

Autor: decommerce.pl 23 lutego 2012 12:06

Obecność e-sklepu powyżej 10. miejsca w Google zwiększa obroty o 90 proc.

Obecności sklepów internetowych w wyszukiwarkach powyżej 10 miejsca może skutkować zwiększeniem nawet o 90 proc. liczby odwiedzin e-sklepów z wyszukiwarek i podobnym zwiększeniem zysków.

Jak twierdzą specjaliści pierwsze efekty działań dotyczących pozycjonowania sklepu w wyszukiwarce mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach. Dlatego tak ważne jest ostrożne dobieranie słów kluczowych, które zostaną użyte w pozycjonowaniu. Sławomir Worobiec, prezes zarządu Top Solutions radzi, by skupić się na tzw. długim ogonie, czyli mniej popularnych hasłach. - Taka taktyka sprawdza się w przypadku dużych sklepów, które mają w asortymencie kilka, a nawet kilkadziesiąt tysięcy produktów, wśród których nie ma dominującej kategorii. W pozycjonowaniu takiego sklepu pomoże też rozbudowane linkowanie wewnętrzne po kategoriach i produktach, precyzyjne nazwy produktów, odpowiadające im tytuły oraz unikatowe w skali internetu opisy. Wzmacnianie zewnętrzne powinno się skupić na najbardziej dochodowych produktach i kategoriach. Sytuacja wygląda inaczej, gdy e-sklep ma wąsko określoną specjalizację produktów, które sprzedaje. ¬- Wtedy należy ograniczyć pozycjonowane słowa kluczowe do kilku ogólnych, precyzujących towar oraz do nazw produktów. Wyraźnie sklasyfikowany sklep może znacznie łatwiej uzyskać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania - dodaje Sławomir Worobiec.


Ważne z punktu widzenia pozycjonowania są linki zewnętrzne, które powstają w sposób naturalny, czyli niewspomagany przez Systemy Wymiany Linków (SWL). - Naturalne linki kierujące z innych serwisów to nic innego, jak „głosy" oddane na sklep. Ważne by zawierały słowa kluczowe, na które się pozycjonujemy - tłumaczy Mateusz Zyguła, dyrektor zarządzający w firmie Widzialni.pl.

Na pozycję strony w Google wpływa bardzo dużo czynników. Co ciekawe ich siła oddziaływania jest zmienna, a sam algorytm oceniający strony jest ciągle doskonalony tak, by wykrywać próby oszustw oraz jak najtrafniej klasyfikować strony. - Obecnie na znaczeniu zyskuje powiązanie strony i jej użytkowników. Przykładowo: badany jest współczynnik odrzuceń oraz CTR (ilość kliknięć w link przy każdym wyświetleniu strony z wynikami wyszukiwania). Widać też rosnący wpływ tagu "title" i jego zgodność z zapytaniem użytkownika. W podniesieniu pozycji pomaga też obecność w mediach społecznościowych - wyjaśnia Sławomir Worobiec z Top Solutions. Istnieją jednak 3 czynniki, które od dawna utrzymują wysoki stopień ważności. - Można do nich zaliczyć treść zawierającą słowa kluczowe, która dodatkowo jest unikalna i niepowielana wewnątrz oraz na zewnątrz witryny. Nie bez znaczenia są też linki kierujące do naszego sklepu z innych, zewnętrznych stron - dodaje Mateusz Zyguła z Widzialni.pl. Należy też zwrócić uwagę na zagęszczenie słów kluczowych, tytuły podstron, przejrzystość nawigacji, a nawet szybkość ładowania stron e-sklepu. Wiek domeny, która jest powiązana ze sklepem również jest ważny. - Im domena jest starsza, tym jest lepiej postrzegana przez Google - serwis, który istnieje w internecie nieprzerwanie od wielu lat zyskuje większe „poważanie" wyszukiwarki, tzw. reputację - wyjaśnia Sebastian Miśniakiewicz z SEO Profi.

  • Wojtek 2012-02-29 12:30:52

    Wszystko jasno i na temat. Brakowało takiego poradnika w polskim internecie

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,20

  • Śr

    2,96

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane