Odwiedzalność centrów handlowych w tygodniu 5-11 marca spadła o 13,5 proc.

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2018 12:03

Odwiedzalność centrów handlowych w tygodniu 5-11 marca spadła o 13,5 proc. fot. Shutterstock

Między 5 a 11 marca centra handlowe odwiedziło o blisko milion klientów mniej niż w 2017 roku, a sam spadek jest bezpośrednią konsekwencją wprowadzenia zakazu handlu w niedziele - ocenia Retail Institute. W tygodniu objętym badaniem klienci poszli do centrów handlowych głównie w sobotę, piątek i czwartek.

Za nami pierwsza niedziela obowiązywania nowego prawa o zakazie handlu w niedziele. Widząc ogromne zainteresowanie ekspertów oraz opinii publicznej wpływem zakazu na branżę handlową i usługową Zarząd Retail Institute podjął decyzję o ujawnieniu wyników centrów handlowych w okresie od 5 do 11 marca 2018 roku. 

Analiza Retail Institute została sporządzona na podstawie danych z ponad 110 centrów handlowych raportujących do Instytutu dzienną odwiedzalność i uwzględnia główne parametry mające wpływ na frekwencję w centrach handlowych tj. wielkość centrów, ich lokalizację oraz typ oferty. 

- Odwiedzalność w ponad 110 centrach handlowych w tygodniu 10, czyli od 5 do 11 marca 2018 roku, spadła aż o -13,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2017, przy czym liczba odwiedzin w ciągu pierwszych sześciu dni tygodnia, tj. od poniedziałku do soboty w roku 2018 była tylko o -0,2 proc. niższa niż w analogicznym okresie roku 2017 - mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute. Oznacza to, że między 5 a 11 marca centra handlowe odwiedziło o blisko milion klientów mniej niż w 2017 roku, a sam spadek jest bezpośrednią konsekwencją wprowadzenia zakazu handlu w niedziele.

W przypadku centrów znajdujących się na obrzeżach miast spadki były jeszcze większe - centra te odwiedziło -15,3 proc. mniej klientów niż w roku ubiegłym. Nieco lepiej poradziły sobie centra śródmiejskie (-12 proc.). W przypadku obu typu obiektów również widać wpływ zakazu handlu na wyniki. Biorąc pod uwagę wyniki galerii handlowych tylko w pierwszych sześciu dniach tygodnia, od poniedziałku do soboty, widać, że centra znajdujące się na peryferiach miast wykazywały trend wzrostowy (0,6 proc.).

56,41 proc. wszystkich odwiedzin klientów w minionym tygodniu przypadły na: czwartek (16,29 proc.), piątek (17,31 proc.) oraz rekordową sobotę (22,81 proc.). Są to wyniki porównywalne do rozkładu odwiedzalności centrów handlowych w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie. Sama niedziela stanowiła 2,81% wszystkich wizyt co stawia pod znakiem zapytania wyniki branży usługowej, gastronomicznej i rozrywkowej operującej na terenie galerii w tym czasie. 



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8202

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.