OFZ będzie rozwijać sprzedaż ekologicznych marek własnych dla dzieci

Autor: dlahandlu.pl 17 listopada 2015 11:45

Sprzedaż Grupy Organic Farma Zdrowia zwiększyła się po 9 miesiącach 2015 roku o ponad 25 proc. – Zajęliśmy tak dobrą pozycję na bardzo perspektywicznym rynku żywności ekologicznej, że zostaliśmy zmuszeni do trzykrotnego powiększenia naszych mocy magazynowych – mówi Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.

Skonsolidowane przychody Organic Farma Zdrowia wzrosły po trzech kwartałach o 26 proc. do 58,5 mln zł. EBITDA  grupy zwiększyła się w tym czasie o 82 proc. do niemal 2,1 mln zł. Natomiast zysk netto wyniósł ponad 400 tys. zł wobec 340 tys. straty przed rokiem.  Grupa podała także wyniki sprzedaży za październik – po dziesięciu miesiącach roku przychody wyniosły 66,1 mln zł (wzrost o ponad 25 proc.).

Wyniki Grupy po trzech kwartałach byłyby zdecydowanie lepsze gdyby nie  jednorazowe koszty związane z zamknięciem dwóch nierentownych sklepów w galeriach handlowych. Koszty te zaksięgowano w III kwartale, a wyniosły one niemal 400 tys. zł.  Grupa podaje, że będzie konsekwentnie dążyć do zwiększania rentowności i pozbywać się nierentownych placówek, których jest jeszcze kilka (na 38 stacjonarnych sklepów).

- Ponieważ rośniemy w tempie dwucyfrowym, a perspektywy dla naszego segmentu rynku żywnościowego są doskonałe, podjęliśmy decyzję o trzykrotnym zwiększeniu potencjału logistyczno-magazynowego już od IV kwartału tego roku. Postawiliśmy także na budowę sieci sklepów franczyzowych, które będą pojawiać się w kolejnych kwartałach. Wprowadzamy także własne marki produktów, w tym dla dzieci, których rozwój zapewni nam atrakcyjne dochody w przyszłości  - mówi prezes Sławomir Chłoń.

Spółka dystrybucyjna Eko-Wital na początku czwartego kwartału zmieniła miejsce prowadzenia działalności. Z uwagi na intensywnie rosnące potrzeby magazynowe ma już do  dyspozycji magazyn wysokiego składowania o kubaturze ok. 19 tys. m3 z kilkoma dokami rozładunkowymi, chłodniami o łącznej kubaturze 600 m3 oraz możliwością dalszego rozwoju w obrębie parku logistycznego. Spółka ta odnotowała przychody o ponad 40 proc. większe, niż przez trzy kwartały 2014 roku.

W ocenie Organic Farma Zdrowia polski rynek ekologicznej żywności będzie rósł przez najbliższych kilkanaście lat w tempie co najmniej 15- 20 proc. rocznie. Pierwszy miliard złotych na ekologiczną żywność Polacy przeznaczą prawdopodobnie w 2017 roku.

W ofercie Organic Farma Zdrowia znajduje się ponad trzy tys. ekologicznych produktów spożywczych od ponad 100 dostawców z Polski i zagranicy. Na koniec trzeciego kwartału 2015 roku sieć Organic Farma Zdrowia składała się z 29 stacjonarnych Delikatesów pod marką Organic Farma Zdrowia, trzech sklepów pod marką Tradycyjne Jadło, trzech Sklepów pod marką Organic Zielone Oko oraz trzech sklepów internetowych: www.ekosfera24.pl, www.organic24.pl i www.wega24.pl.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,52

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane