OFZ w 2016 r.: Prawie 3 mln zł starty, 3 podwyżki pensji i 4 zamknięcia sklepów

Autor: www.dlahandlu.pl 6 kwietnia 2017 11:15

OFZ w 2016 r.: Prawie 3 mln zł starty, 3 podwyżki pensji i 4 zamknięcia sklepów fot. Organic Farma Zdrowia

W 2016 r. Organic Farma Zdrowia miała 2,7 mln zł straty netto (500 tys. zł straty w 2015 r.). Jak wynika z rachunku zysków i strat przychody ze sprzedaży wyniosły 54,4 mln zł wobec 53,6 mln zł w roku poprzednim. Na ujemny wynik finansowy spółki wpłynęły przede wszystkim: wciąż znaczący udział nierentownych obiektów handlowych, wpływ kursu EUR (na marżę oraz koszt czynszów), wzrost kosztów wynagrodzeń oraz jednorazowe koszty likwidacji i rezerwy na likwidację nierentownych obiektów handlowych.

W 2016 r. Organic Farma Zdrowia miała 2,7 mln zł straty netto (500 tys. zł straty w 2015 r.). Jak wynika z rachunku zysków i strat przychody ze sprzedaży wyniosły 54,4 mln zł wobec 53,6 mln zł w roku poprzednim.

W 2016 roku Organic Farma Zdrowia S.A. odnotowała jednostkową sprzedaż na poziomie 54,5 mln zł. W związku z procesem zamykania nierentownych obiektów przy mniejszej liczbie otwarć, całkowite przychody spółki w stosunku do roku ubiegłego wzrosły nieznacznie, o 1,6%. Podkreślić należy, że sprzedaż w ujęciu LFL (na porównywalnej bazie obiektów) wzrosła o 3,4%
- co oznacza kontynuację wzrostu sprzedaży w poszczególnych, porównywalnych delikatesach.

Znaczący rynkowy wzrost poziomu wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w handlu skłonił zarząd spółki do dokonania w przeciągu krótkiego czasu 3 podwyżek płac tej grupy pracowników. Pierwsza miała miejsce w Q4 2015 a dwie kolejne nastąpiły w 2016 roku (łącznie 3 podwyżki w okresie 12 miesięcy) – spowodowały one skokowy wzrost kosztów funkcjonowania delikatesów i spółki, w porównaniu do okresów sprzed podwyżki. Wzrost wynagrodzeń powinien w dłuższym terminie pozytywnie wpłynąć na atrakcyjność Organic Farma Zdrowia jako pracodawcy, co ma istotne znaczenie w procesie rekrutacji pracowników i utrzymania wykwalifikowanej kadry.
W 2016 roku spółka poniosła łącznie ponad 1,5 mln zł kosztów (pozostałe koszty operacyjne) związanych z zamknięciem i rezerwami na zamknięcie 6 nierentownych obiektów handlowych.
- W 2016 roku zarząd spółki prowadził negocjacje w sprawie powiększenia sieci o kolejne delikatesy. Działania prowadzone były dwutorowo: poszukiwanie atrakcyjnych lokalizacji pod nowe obiekty handlowe oraz rozmowy z aktualnymi właścicielami w sprawie przejęcia istniejących już dochodowych delikatesów/sklepów z ekologiczną żywnością. W tym okresie otwarte zostały 3 nowe obiekty, z czego 2 zostały odkupione od poprzednich właścicieli. Zlikwidowano 4 nierentowne obiekt handlowe a na wszystkie koszty zamknięcia kolejnych dwóch utworzono rezerwę - czytamy w raporcie spółki.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    5,08

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.