OFZ w 2016 r.: Prawie 3 mln zł starty, 3 podwyżki pensji i 4 zamknięcia sklepów

Autor: www.dlahandlu.pl 6 kwietnia 2017 11:15

OFZ w 2016 r.: Prawie 3 mln zł starty, 3 podwyżki pensji i 4 zamknięcia sklepów fot. Organic Farma Zdrowia

W 2016 r. Organic Farma Zdrowia miała 2,7 mln zł straty netto (500 tys. zł straty w 2015 r.). Jak wynika z rachunku zysków i strat przychody ze sprzedaży wyniosły 54,4 mln zł wobec 53,6 mln zł w roku poprzednim. Na ujemny wynik finansowy spółki wpłynęły przede wszystkim: wciąż znaczący udział nierentownych obiektów handlowych, wpływ kursu EUR (na marżę oraz koszt czynszów), wzrost kosztów wynagrodzeń oraz jednorazowe koszty likwidacji i rezerwy na likwidację nierentownych obiektów handlowych.

W 2016 r. Organic Farma Zdrowia miała 2,7 mln zł straty netto (500 tys. zł straty w 2015 r.). Jak wynika z rachunku zysków i strat przychody ze sprzedaży wyniosły 54,4 mln zł wobec 53,6 mln zł w roku poprzednim.

W 2016 roku Organic Farma Zdrowia S.A. odnotowała jednostkową sprzedaż na poziomie 54,5 mln zł. W związku z procesem zamykania nierentownych obiektów przy mniejszej liczbie otwarć, całkowite przychody spółki w stosunku do roku ubiegłego wzrosły nieznacznie, o 1,6%. Podkreślić należy, że sprzedaż w ujęciu LFL (na porównywalnej bazie obiektów) wzrosła o 3,4%
- co oznacza kontynuację wzrostu sprzedaży w poszczególnych, porównywalnych delikatesach.

Znaczący rynkowy wzrost poziomu wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w handlu skłonił zarząd spółki do dokonania w przeciągu krótkiego czasu 3 podwyżek płac tej grupy pracowników. Pierwsza miała miejsce w Q4 2015 a dwie kolejne nastąpiły w 2016 roku (łącznie 3 podwyżki w okresie 12 miesięcy) – spowodowały one skokowy wzrost kosztów funkcjonowania delikatesów i spółki, w porównaniu do okresów sprzed podwyżki. Wzrost wynagrodzeń powinien w dłuższym terminie pozytywnie wpłynąć na atrakcyjność Organic Farma Zdrowia jako pracodawcy, co ma istotne znaczenie w procesie rekrutacji pracowników i utrzymania wykwalifikowanej kadry.
W 2016 roku spółka poniosła łącznie ponad 1,5 mln zł kosztów (pozostałe koszty operacyjne) związanych z zamknięciem i rezerwami na zamknięcie 6 nierentownych obiektów handlowych.
- W 2016 roku zarząd spółki prowadził negocjacje w sprawie powiększenia sieci o kolejne delikatesy. Działania prowadzone były dwutorowo: poszukiwanie atrakcyjnych lokalizacji pod nowe obiekty handlowe oraz rozmowy z aktualnymi właścicielami w sprawie przejęcia istniejących już dochodowych delikatesów/sklepów z ekologiczną żywnością. W tym okresie otwarte zostały 3 nowe obiekty, z czego 2 zostały odkupione od poprzednich właścicieli. Zlikwidowano 4 nierentowne obiekt handlowe a na wszystkie koszty zamknięcia kolejnych dwóch utworzono rezerwę - czytamy w raporcie spółki.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane