OFZ zakończyła 2012 r. sprzedażą na poziomie 37,8 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 14 lutego 2013 10:33

OFZ zakończyła 2012 r. sprzedażą na poziomie 37,8 mln zł

IV kwartał 2012 roku to zdecydowanie przełomowy kwartał dla Organic Farmy Zdrowia, którego wyniki pozwoliły zrealizować 2-letnie zapowiedzi zarządu, że rok 2012 będzie zakończony pozytywnym wynikiem EBITDA. Sprzedaż za IV Kwartał 2012, zakończona na poziomie 10,41 mln złotych, stanowi 20% wzrostu w stosunku do sprzedaży w IV Kwartale 2011 roku i stanowi rekordową sprzedaż kwartalną w historii spółki.

- Ale to, co najważniejsze to osiągnięcie 273 tys. zł zysku na sprzedaży (- 483 tys. zł w 4 kwartale 2011), 156 tys. zł zysku netto (- 499 tys. zł w 4-tym kwartale 2011) i aż 473 tys. zł zysku EBITDA (- 222 tyś. zł w 4-tym kwartale 2011). Tak dobry wynik w IV kwartale został osiągnięty dzięki zamknięciu kilku trwale nierentownych sklepów i znaczącej zwyżce sprzedaży uzyskanej dzięki otwarciu Delikatesów w CH Stara Papiernia w Konstancinie, poprawie ciągłości dostaw produktów, wzbogaceniu oferty i poprawie jakości i sposobu obsługi klientów. Wpływ na poprawę
sprzedaży miało również zwiększone zainteresowanie produktami ekologicznymi ze strony istniejących jak i nowych klientów wynikające z rosnącej świadomości społecznej w zakresie zdrowego stylu życia, w tym zdrowego odżywiania się z wykorzystaniem ekologicznych produktów - komentuje zarząd spółki.

Sprzedaż za cały 2012 rok, zakończona na poziomie 37,8 mln złotych, stanowi 19,2 proc. wzrostu w stosunku 2011 roku i stanowi rekordową sprzedaż roczną w historii spółki.

- 578 tys. zł straty na sprzedaży (1.654 tys. zł straty narastająco w 2011 roku), 736 tys. zł straty netto (1.463 tys. zł straty
narastająco w 2011 roku), i aż 442 tys. zł zysku EBITDA (796 tys. zł straty narastająco w 2011 roku) stanowi spełnienie 2-letniej zapowiedzi zarządu, że rok 2012 będzie zakończony pozytywnym wynikiem EBITDA. W roku 2013 i 2014 Zarząd planuje koncentrować się nad dalszą poprawą rentowności i uzyskaniem dodatniego wyniku netto jednocześnie stabilnie powiększając sieć delikatesów - komunikuje spółka.

- Od początku istnienia spółki zarząd uważał, że równolegle do rozwoju organicznego konieczna jest konsolidacja w ramach branży handlu naturalną i ekologiczną żywnością oraz rozwój poprzez budowanie grupy. Poprzez przejęcie udziałów w Eko-Wital Sp. z o.o. oraz alians strategiczny ze spółkami Green Way S.A. i Bio Planet Sp. z o.o., stworzyliśmy silną grupę liderów na rynku zdrowych stylów życia - informuje zarząd.

Na koniec 2012 roku sieć Organic Farma Zdrowia składała się z 22 delikatesów, znajdujących się w największych galeriach i centrach handlowych w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Wrocławiu, Płocku oraz sklepu internetowego ekosfera24.pl - 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    4,19

  • Min

    3,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8704

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 557866

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.