Operator 300 salonów T-Mobile i Play zwiększył przychody i zysk

Autor: dlahandlu.pl 24 marca 2015 14:41

Notowana na GPW spółka Eurotel SA obsługująca sieć prawie 300 salonów sprzedaży operatorów T-Mobile i Play, osiągnęła skonsolidowane przychody na poziomie 165 mln zł za rok 2014, wobec 137 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto także był wyższy niż przed rokiem wyniósł 5,7 mln zł (wobec 5,1 mln zł w 2013 roku).

Skonsolidowane przychody netto Grupy wzrosły w 2014 roku do 164,579 mln zł, wobec 137,219 mln zł w roku poprzednim. Oznacza to wzrost o 20 procent. Zysk netto Grupy Eurotel wyniósł za 2014 r. 5,734 mln zł, podczas gdy rok wcześniej przychody za analogiczny okres (czyli za rok 2013) wyniosły 5,172 mln zł, co oznacza wzrost na poziomie 11 procent.

- Największy wpływ na wyniki Grupy miały wzrosty w spółce zależnej Viamind współpracującej z operatorem sieci Play. Poprawa wyniku związana była z ekspansją na rynku tego operatora i wzrostem jego sprzedaży. Znaczenie miała także poprawa wyniku w samej jednostce dominującej, czyli Eurotel SA, osiągnięta dzięki wynikom działalności współpracy z Apple pod marką własną iDream, oraz współpracy z nc+ - mówi Tomasz Basiński, Wiceprezes Zarządu Eurotel SA. - Z drugiej strony wyniki spółki zależnej MediaSystem obniżyły końcowy rezultat Grupy, z powodu straty wygenerowanej przez tę spółkę. Był to jeden z powodów sprzedaży udziałów w tym podmiocie gospodarczym i zakończenia jego konsolidowania od 2015 roku.

Wynik jednostkowy spółki Eurotel SA (zysk netto) wyniósł za 2014 rok 4,630 mln zł wobec 4,209 mln zł za rok 2013, przy przychodach netto w wysokości 95,104 mln zł w stosunku do 72,077 mln zł rok wcześniej. Oznacza to wzrosty rok do roku odpowiednio o 10 procent (zysk netto) i o 32 procent (przychody netto). - Niestety nie udało się osiągnąć poprawy rentowności w ramach współpracy z operatorem T-Mobile i wypracowany wzrost został osiągnięty głównie dzięki innym segmentom prowadzonym w ramach spółki - dodaje Tomasz Basiński.

Wśród planów zarządu Eurotel SA na najbliższą przyszłość jest m.in. dalsze rozwijanie projektu współpracy z koncernem Apple, z siecią sprzedaży salonów klasy premium tego producenta pod marką iDream.

W ostatnich dniach, 14 marca, uruchomiony został kolejny salon iDream - w Toruniu, w centrum handlowym Atrium Copernicus - obecnie sieć iDream składa się już z 8 salonów APR (poza Toruniem salony te działają także w Białymstoku, Bydgoszczy, Częstochowie, Gdańsku, Kielcach, Olsztynie i Szczecinie).

Salony Apple Premium Reseller (APR) lokalizowane są zwykle w prestiżowych centrach handlowych lub w najbardziej atrakcyjnych miejscach miast. Ich powierzchnia - ponad 100 m2 - pozwala na pełną ekspozycję produktów Apple.

Eurotel SA obsługuje łącznie 320 punktów sprzedaży, w tym T-Mobile (160 punktów) i PLAY (110 punktów) oraz sieć Telewizji „n" z 50 punktami. Sieć sprzedaży tworzona jest w oparciu o własne placówki jak i partnerów handlowych na podstawie podpisywanych z nimi umów dealerskich. Eurotel SA buduje również sieć punktów franczyzowych w oparciu o współpracę bezpośrednio z operatorami i prowadzi sklep internetowy idream.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,54

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8018

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555459

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.