PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Outlet to nie dyskont - jak budować przewagę centrum wyprzedażowego?

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2016 15:30

Outlet to nie dyskont - jak budować przewagę centrum wyprzedażowego? fot, Factory Outlet

W Polsce funkcjonuje 13 centrów wyprzedażowych o łącznej powierzchni 209 500 mkw., a kilka innych projektów jest w przygotowaniu. O ile główne aglomeracje mają już swoje outlety, to na wielu mniejszych rynkach nadal brakuje centrów wyprzedażowych z prawdziwego zdarzenia, m.in. w Bydgoszczy czy Rzeszowie - mówi Marcin Kopczyk, konsultant w dziale wynajmu powierzchni handlowych, JLL.

Outlet to centrum ukierunkowane głównie na ofertę modową, co oznacza m.in., że inaczej rozkłada się w nim ruch i odwiedzalność. Ilość funkcji dodatkowych jest zazwyczaj zredukowana, często nie ma operatora spożywczego. To jednak ulega zmianie i obecnie w niektórych centrach wyprzedażowych funkcjonuje supermarket, drogeria, elementy rozrywkowe czy wzbogacona strefa typu food court. Do centrów wyprzedażowych jedzie się zwykle w weekend, a zakupy robi się częściej z konkretną listą/zamiarem. Oznacza to, że o ile mniej osób odwiedza centrum wyprzedażowe niż regularną galerię handlową, to współczynnik konwersji (liczby transakcji na tle liczby odwiedzających) może być wyższy. 

W centrum wyprzedażowym produkty na co dzień przecenione są o 30-70%, a w niektórych sytuacjach nawet bardziej. Ważne jest, aby promocje w obiekcie typu outlet nie były niższe niż w regularnym centrum handlowym w trakcie wyprzedaży. Kluczem są analizy wewnętrzne w poszczególnych sklepach i weryfikacja obniżek i oznaczeń cenowych produktów. W trakcie takiego audytu porównuje się ceny wybranych towarów z ich cenami w regularnych centrach handlowych. Konkurencyjność cenowa stanowi najważniejszy wabik dla klientów centrów wyprzedażowych, a wiarygodność obniżek komunikowanych przez poszczególnych najemców, jak i całe centrum, buduje lojalność klientów traktujących outlet jako miejsce przemyślanych zakupów i wydawanych w zaplanowany sposób pieniędzy.

Czynsze w centrach wyprzedażowych są relatywnie niższe niż w regularnych galeriach handlowych. Dlatego poziom czynszu od obrotów nabiera szczególnego znaczenia. Dlatego przy wejściach do sklepów instaluje się kamery liczące, aby badać ilość wejść do danego sklepu vs odwiedzalność w całym obiekcie. Wylicza się również konwersję analizując paragony i wolumen sprzedanych produktów. Zbieranie tak szczegółowych danych, nie tylko dotyczących generowanych obrotów, umożliwia zarządcy ocenę kondycji najemcy, a w rezultacie zaproponowanie pewnych rozwiązań, jeśli sprzedaż idzie poniżej oczekiwań. Dokładna analiza wskaźników pozwala stwierdzić nie tyle czy oferta sklepu jest dobra, ale czy np. sam lokal nie zachęca do odwiedzin. W tej sytuacji być może warto zmienić coś w sposobie aranżacji witryny, aby skłonić więcej osób do wejścia. Zarządca pracuje blisko z najemcą i wspólnie ustalają strategie sprzedaży czy wsparcie merytoryczne dla zespołów sprzedażowych.
Zespoły zarządców centrów wyprzedażowych są niejednokrotnie większe niż w galeriach handlowych, właśnie ze względu na szeroki kontakt z najemcami i dużą liczbą generowanych analiz i raportów.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane