Paneliści VI FRSiH: Potrzeba mądrych kampanii edukujących Polaków w zakresie zdrowego żywienia

www.portalspozywczy.pl 5 listopada 2013 16:53

Skupmy się na tym, żeby edukować najmłodsze pokolenia konsumentów, a nie zakazywać sprzedaży niektórych produktów żywnościowych - potwierdzili zgodnie eksperci panelu "Przemysł spożywczy i handel pod presją globalnych zmian w trendach żywieniowych" podczas VI Forum rynku Spożywczego i Handlu.

Jak zaznaczyła prof. Danuta Rosołowska-Huszcz, kierowniczka Katedry Dietetyki w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, niezwykle ważne jest kreowanie nawyków żywieniowych. - Należy mieć nadzieję, że dzieci, które staramy się edukować od najmłodszych lat, nie będą w przyszłości sięgać po takie produkty, jak kolorowe gazowane napoje czy tłuste snaki - potwierdziła.
- W Szwajcarii jada się ok. 12 kg słodycze per capita rocznie, trzy razy więcej niż w Polsce - zaznaczył Jan Kolański, prezes Colian SA. Jego zdaniem, problemem naszego społeczeństwa nie jest spożywanie słodyczy, ale brak ruchu wśród dzieci, ale i dorosłych. - Czekolada nie zabija! Jest w niej nie tylko cukier, ale także mleko, kakao, tłuszcze roślinne. Poza tym, konsumpcja słodyczy - w niewielkiej ilości - poprawia nastrój - dodał prezes.
Andrzej Gantner, dyrektor generalny PFPŻ przyznał, że potrzeba jest mądrych kampanii społecznych dyktujących Polakom zdrowe trendy i nawyki żywnościowe. Dyrektor PFPŻ wspomniał o - jego zdaniem nieracjonalnej kampanii promoującej picie wody z kranu w szkołach, którą wspiera Ministerstwo Zdrowia. - Forsowanie takich nawyków żywieniowych to totalna bzdura, której przemysł spożywczy powinien się przeciwstawić - zaznaczył.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,49

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,70

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.