Parki handlowe cieszą się dużą popularnością w Polsce

Autor: pr 3 sierpnia 2016 11:12

Według najnowszych danych Cushman & Wakefield do końca bieżącego roku w parkach handlowych Europy powstanie 1,3 mln m kw. nowej powierzchni, czyli o 50% więcej niż w całym 2015 r.

Jeżeli wszystkie nowe projekty zostaną ukończone zgodnie z planem, łączne zasoby powierzchni handlowej w europejskich parkach handlowych wzrosną z poziomu 37,3 mln m kw. na początku 2016 r. do prawie 40 mln m kw. pod koniec 2017 r. Oznacza to, że łączna podaż może wynieść 2,41 mln m kw., przy czym na rynek Europy Zachodniej trafi 2,06 mln m kw., a na rynek Europy Środkowo-Wschodniej tylko 0,35 mln m kw.

W latach 2016/2017, podobnie jak w 2015 r., najwięcej obiektów powstanie we Francji, na którą przypadnie 54% nowej podaży w parkach handlowych Europy Zachodniej. Na kolejnych miejscach znalazły się Wielka Brytania (17%) i Włochy (10%).

W porównaniu z Europą Zachodnią w Europie Środkowo-Wschodniej realizowanych jest znaczniej mniej projektów deweloperskich, przy czym najwięcej w Rosji, Polsce i Czechach.

– Obserwujemy wzrost zainteresowania parkami handlowymi w atrakcyjnych lokalizacjach i z łatwym dojazdem. W tego typu obiektach swoje sklepy otwierają także sieci spożywcze z wyższego segmentu, a dzięki przeprowadzanym przebudowom i modernizacjom parki handlowe mogą zaoferować powierzchnię lepszej jakości. Ponadto na ten rynek wchodzą również sieci handlowe, które dotychczas kojarzono z głównymi ulicami handlowymi, między innymi H&M, Zara i CCC. Badają one możliwości ekspansji w parkach handlowych – powiedział Martin Supple, Partner, dział pozamiejskich powierzchni handlowych w regionie EMEA, Cushman & Wakefield.

Autorzy raportu wskazali na najważniejsze trendy na rynku parków handlowych:

- Poprawia się oferta parków handlowych dzięki realizowanym przebudowom i modernizacjom
- Rośnie zainteresowanie konsumentów i sieci handlowych parkami w atrakcyjnych lokalizacjach i z łatwym dojazdem
- Kluczowymi czynnikami sukcesu parków handlowych jest bogata oferta handlowa, rekreacyjna i rozrywkowa
- Powstaje coraz więcej mniejszych obiektów obsługujących lokalny rynek
- Zmienia się struktura najemców przy rosnącym udziale sieci handlowych, które dotychczas wynajmowały powierzchnię tylko przy głównych ulicach lub w centrach handlowych
- Do parków handlowych wchodzą sieci spożywcze z wyższego segmentu
- Rośnie udział sieci franczyzowych w kilku subsektorach, w tym sieci odzieżowych, sklepów ze sprzętem AGD, najemców z branży rozrywki i rekreacji, w celu ograniczenia ryzyka nowego formatu
- Wzrasta odwiedzalność przy malejących wskaźnikach pustostanów


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    7,83

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane