Parki handlowe cieszą się dużą popularnością w Polsce

Autor: pr 3 sierpnia 2016 11:12

Według najnowszych danych Cushman & Wakefield do końca bieżącego roku w parkach handlowych Europy powstanie 1,3 mln m kw. nowej powierzchni, czyli o 50% więcej niż w całym 2015 r.

Jeżeli wszystkie nowe projekty zostaną ukończone zgodnie z planem, łączne zasoby powierzchni handlowej w europejskich parkach handlowych wzrosną z poziomu 37,3 mln m kw. na początku 2016 r. do prawie 40 mln m kw. pod koniec 2017 r. Oznacza to, że łączna podaż może wynieść 2,41 mln m kw., przy czym na rynek Europy Zachodniej trafi 2,06 mln m kw., a na rynek Europy Środkowo-Wschodniej tylko 0,35 mln m kw.

W latach 2016/2017, podobnie jak w 2015 r., najwięcej obiektów powstanie we Francji, na którą przypadnie 54% nowej podaży w parkach handlowych Europy Zachodniej. Na kolejnych miejscach znalazły się Wielka Brytania (17%) i Włochy (10%).

W porównaniu z Europą Zachodnią w Europie Środkowo-Wschodniej realizowanych jest znaczniej mniej projektów deweloperskich, przy czym najwięcej w Rosji, Polsce i Czechach.

– Obserwujemy wzrost zainteresowania parkami handlowymi w atrakcyjnych lokalizacjach i z łatwym dojazdem. W tego typu obiektach swoje sklepy otwierają także sieci spożywcze z wyższego segmentu, a dzięki przeprowadzanym przebudowom i modernizacjom parki handlowe mogą zaoferować powierzchnię lepszej jakości. Ponadto na ten rynek wchodzą również sieci handlowe, które dotychczas kojarzono z głównymi ulicami handlowymi, między innymi H&M, Zara i CCC. Badają one możliwości ekspansji w parkach handlowych – powiedział Martin Supple, Partner, dział pozamiejskich powierzchni handlowych w regionie EMEA, Cushman & Wakefield.

Autorzy raportu wskazali na najważniejsze trendy na rynku parków handlowych:

- Poprawia się oferta parków handlowych dzięki realizowanym przebudowom i modernizacjom
- Rośnie zainteresowanie konsumentów i sieci handlowych parkami w atrakcyjnych lokalizacjach i z łatwym dojazdem
- Kluczowymi czynnikami sukcesu parków handlowych jest bogata oferta handlowa, rekreacyjna i rozrywkowa
- Powstaje coraz więcej mniejszych obiektów obsługujących lokalny rynek
- Zmienia się struktura najemców przy rosnącym udziale sieci handlowych, które dotychczas wynajmowały powierzchnię tylko przy głównych ulicach lub w centrach handlowych
- Do parków handlowych wchodzą sieci spożywcze z wyższego segmentu
- Rośnie udział sieci franczyzowych w kilku subsektorach, w tym sieci odzieżowych, sklepów ze sprzętem AGD, najemców z branży rozrywki i rekreacji, w celu ograniczenia ryzyka nowego formatu
- Wzrasta odwiedzalność przy malejących wskaźnikach pustostanów



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,71

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.