Partner AGD RTV z nieetyczną reklamą

Autor: wirtualnemedia.pl 24 sierpnia 2016 10:20

Spot telewizyjny firmy Tajmax z Krakowa (Partner AGD RTV), w którym pokazano wyrzucanie lodówki przez okno z pierwszego piętra, narusza branżowy kodeks etyczny, bo propaguje zachowania niebezpieczne i nieekologiczne - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

Skarżący zwrócił uwagę, że reklama przedstawia grupę młodych ludzi na przyjęciu alkoholowym, którzy w pijackim (a może i narkotycznym ) szale wyrzucają lodówkę przez okno. 

Przedstawiciele firmy Tajmax w odpowiedzi na złożoną skargę zwrócili przede wszystkim uwagę, że przesada jest nieodłącznym elementem przekazu reklamowego - bez tego reklama byłaby tylko informacja handlowa. Podkreślili, że dowodem tego, iż przedstawiona historia ma wymyślony charakter jest zamieszczenie w treści reklamy napisu „Przedstawione sytuacje nie wydarzyły się naprawdę. Prosimy ich nie naśladować".

Komisja Etyki Reklamy uznała, że zaskarżona reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami, gdyż przedstawia zachowania nacechowane negatywnie. Podkreśliła też, że reklama przedstawiając wyrzucanie lodówki z pierwszego piętra na chodnik, propaguje zachowania niebezpieczne i nieekologiczne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    5,99

  • Min

    3,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane