Patriotyzm konsumencki przybiera na sile

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2017 09:05

Patriotyzm konsumencki przybiera na sile fot. shutterstock

Aż 7 na 10 Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu marki. W porównaniu z poprzednim rokiem jest to znaczący wzrost. Polskie pochodzenie artykułów spożywczych, produktów bankowych i ubezpieczeniowych oraz leków w największej mierze wpływa na chęć zakupu danego produktu.

Moda na patriotyzm konsumencki przybiera na sile. Częściej niż rok temu deklarujemy kupowanie naszych, polskich produktów, ale kto jest „nasz” i co jest „nasze” – nie zawsze wiemy. Coraz więcej konsumentów deklaruje, że polskość marki zachęca ich do skorzystania z jej oferty. W roku 2016 takie deklaracje składało sześciu na dziesięciu badanych Polaków, a w 2017 już siedmiu na dziesięciu - wynika z najnowszego raportu Open Research.

Znaczenie kraju pochodzenia jest największe podczas zakupów produktów spożywczych. Wynika to z psychologii konsumenta: jedzenie wywołuje w nas pozytywne emocje związane z powrotem do czasów dzieciństwa, daje poczucie przynależności i bezpieczeństwa. Poza tym po prostu uważamy, że polska żywność jest najlepsza.

Najmniejsze znaczenie kraj pochodzenia ma w  przypadku mebli, usług telekomunikacyjnych oraz
produktów chemicznych.Największe natomiast dla produktów spożywczych, AGD/RTV oraz kosmetyków. Coraz bardziej zyskuje na znaczeniu kraj pochodzenia  w kategorii leków OTC.

Dane pokazują jednak, że badani nie zawsze trafnie potrafią zidentyfikować polską markę. Co więcej jedynie niewielki odsetek korzysta ze specjalnej aplikacji do tego stworzonej.

Informowanie na opakowaniach o polskim pochodzeniu produktu najczęściej zachęca do zakupu w
postaci identyfikatorów „Produkt Polski” (46% wskazań), „Produkt Polski, Gwarancja Jakości” (43%) oraz „Teraz Polska” (40%). Wśród młodych najlepiej rezonuje hasło: Produkt polski, kupując dajesz pracę”.

Cały raport do pobrania w pliku obok artykułu.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane