Paweł Musiał na VIII FRSiH: Jakość oferty kluczowa dla polskiego klienta

www.portalspozywczy.pl 5 listopada 2015 11:05

Nie lokalizacja, ale jakość oferty jest teraz kluczowa dla polskiego klienta – powiedział Paweł Musiał, członek Rady Nadzorczej Profi Rom Food oraz rosyjskiej firmy X5 Retail Group, podczas debaty „Handel i dystrybucja. Nowy ład. Polski i Europejski handel w trakcie rewolucji”, która odbyła się w ramach VIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

- Nie widzę rewolucyjnych zmian na polskim rynku. Rewolucja to były lata 90. XX w., a teraz mamy do czynienia ze zmianami ewolucyjnymi – podkreślił Paweł Musiał.

Jak dodał, obecnie coraz mniejsze znaczenie dla klientów sklepów ma lokalizacja, a coraz większe – jakość oferty. - Teraz lokalizacja nie jest taka ważna, bo sklepy działają obok siebie i jest ich bardzo dużo. Teraz decyduje jakość oferty – przyznał.

Potwierdził, że ten obraz polskiego rynku handlowego, gdzie na jeden sklep przypada coraz mniejsza ilość klientów, wymusza na właścicielach sieci prace nad zwiększeniem efektywności.

Członek Rady Nadzorczej Profi Rom Food dodał, że zupełnie inaczej wygląda obecnie rynek rumuński. – W Rumunii znacznie bardziej liczy się zajmowanie ważnych lokalizacji niż jakość oferty, ponieważ tych sklepów jest względnie mało. Za kilka lat sytuacja się zmieni i będzie działo się to, co obecnie w Polsce – powiedział Paweł Musiał.

Dodał, że sklepy Profi w Rumunii notują ponad 40-proc. wzrosty sprzedaży rok do roku. - Co chwilę otwieramy nowe sklepy – w przyszłym roku będzie ich 500. Musimy jednak uwzględnić, że im więcej sklepów, tym mniej klientów przypada na jedną placówkę.

Paweł Musiał jest także członkiem zarządu rosyjskiego X5 Retail Group, który zarządza liczbą ponad 6 tys. sklepów, w tym największą siecią tzw. soft dyskontów – Pyaterochka (w październiku właśnie otwarto 5555 sklep pod tym szyldem). W skład grupy X5 wchodzą także supermarkety Perekrestok, i hipermarkety Karusel.

- Po wprowadzeniu embarga na rynku handlowym w Rosji tak na prawdę nic się takiego nie stało. - Sieci nie odczuwają skutków embarga czy kryzysu. Sieć Pyaterochka notuje spore wzrosty sprzedaży, także like-for-like - powiedział Paweł Musiał.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.