Pełne ceny produktów zachęcają do zakupów?

Autor: dlahandlu.pl 16 kwietnia 2018 10:49

W poświątecznej gazetce promocyjnej (5 marca-11 kwietnia br.) Kaufland zaproponował swoim klientom promocję "Minicenki", w której za wybrane artykuły klienci płacili okrągłe 1, 2, 5 i 8 zł.

- Minicenki to jedna z akcji marketingowych, która ma zachęcić klientów do zakupu popularnych produktów i artykułów w niższej cenie po okresie świątecznym. Ceny tych produktów zostały zaokrąglone do 1, 2, 5 i 8 złotych. Akcja nie dotyczy konkretnych kategorii i będzie kontynuowana czasowo - poinformowało biuro prasowe sieci Kaufland Polska.

Czy okrągłe ceny są wabikiem na klientów?  Jak czytamy na blogu arturjablonski.com, jest wiele eksperymentów, które udowadniają, że kończenie cen na 99, 96, 97 albo inną tego typu cyfrę bardzo mocno wpływa na wyniki sprzedażowe. 

Francuscy naukowcy przeprowadzili eksperyment wspólnie z jedną z brytyjskich pizzerii. Przez dwa tygodnie sprzedawano tam jedną z pizz w regularnej cenie 8 euro, a następnie na kolejne dwa tygodnie obniżono jej cenę do 7,99. Co się okazało? Sprzedaż wzrosła aż o piętnaście procent.

Dlaczego tak stworzone ceny w ogóle na nas działają? Naukowcy mają kilka hipotez. Jedna z nich zakłada, że jest to kwestia rzędów wielkości jakimi operujemy w mózgu. 29,99 automatycznie uruchamia schemat myślowy “dwadzieścia parę złotych”. Z kolei 30 zł od razu wpada w schemat “trzydzieści parę złotych”. 

Jak pisze Artur Jabłoński, druga hipoteza zakłada, że chodzi o automatyczne skojarzenia tego typu końcówek – 99, 95, 96 i podobnych z wyprzedażami, obniżkami cen.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,70

  • Śr

    5,19

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8529

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane