Pesymistyczne nastroje w handlu detalicznym

Autor: GUS, www.dlahandlu.pl 22 lutego 2016 14:14

Ogólny klimat koniunktury w handlu detalicznym kształtuje się w lutym na poziomie minus 1,1 (minus 0,4 w styczniu). Poprawę koniunktury sygnalizuje 14,3% badanych przedsiębiorstw, pogorszenie –15,4% (przed miesiącem odpowiednio 14,9% i 15,2%). Pozostałe podmioty uznają, że ich sytuacja nie ulega zmianie.

Oceny sprzedaży są pesymistyczne, gorsze od sygnalizowanych w styczniu. W najbliższych trzech miesiącach przedsiębiorcy nie przewidują zmian w tym zakresie. Diagnozy sytuacji finansowej są negatywne, najgorsze od kwietnia 2015 r., odpowiednie prognozy są nieco mniej pesymistyczne od formułowanych przed miesiącem. Utrzymują się nadmierne zapasy towarów, przedsiębiorcy planują ograniczanie zamówień towarów u dostawców, ale mniej znaczące niż zapowiadano w styczniu. Możliwe są niewielkie redukcje zatrudnienia, zbliżone do planowanych miesiąc wcześniej. Dyrektorzy przewidują niewielkie przyspieszenie dynamiki cen towarów.

W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. W lutym koniunktura oceniana jest optymistycznie przez dyrektorów branż tekstylia, odzież, obuwie (plus 9,9 w lutym, plus 11,5 przed miesiącem) oraz pojazdy samochodowe (plus 1,9 w lutym, plus 2,5 w styczniu). Pesymistyczne opinie formułują przedstawiciele branż żywnościowej (minus 7,7 w lutym, minus 7,8 miesiąc wcześniej) i artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 6,3 w lutym, plus 4,5 w styczniu).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    13,83

  • Min

    9,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.