Pięć rzeczy, które mogą pogrążyć e-biznes w okresie świątecznym

Autor: dlahandlu.pl 8 grudnia 2016 09:25

Okres poprzedzający nadejście świąt Bożego Narodzenia – od tzw. Czarnego Piątku aż do Wigilii – to gorący czas w e-commerce. Sklepy internetowe osiągają wtedy od 50 do nawet 100 proc. wyższe przychody w porównaniu z resztą dni roboczych w roku, wynika z badania RJ Metrics. Niestety wielu e-sprzedawców, planując strategię działań dla sklepu popełnia katastrofalne błędy, które nie tylko mogą przekreślić wysokie przedświąteczne przychody, ale również skutecznie zniechęcić internautów do dokonywania w nich zakupów. Eksperci z Sociomantic Labs wskazują 5 błędów, których szczególnie warto się wystrzegać.

Mobilni klienci spychani na margines
Nawet jeśli coraz więcej sklepów internetowych dostosowuje swoje witryny pod urządzenia mobilne, to finalizacja transakcji w tym kanale wciąż wiąże się z wieloma utrudnieniami. Sklep „mobile-friendly” to nie tylko taki, który „dobrze się przegląda” na smartfonie czy tablecie. To również możliwość szybkiego i sprawnego przejścia przez cały proces zakupowy np. w mobilnej aplikacji. O m-klientów warto walczyć. W tegoroczny Czarny Piątek sprzedaż online w USA wyniosła, według szacunków Adobe, 3,34 mld dolarów. Niemal 1/3 transakcji zakupowych została wykonana w kanale mobilnym. W Polsce nadal 80 proc. internautów kupuje wyłącznie za pośrednictwem desktopu, ale stale rośnie grono osób przeglądających oferty e-sklepów na urządzeniach a mobilnych, a także tych, którzy decydują się za ich za pomocą dokonać zakupu. Jak wynika z badania Gemiusa, grupą wiekową najchętniej decydującą się na sfinalizowanie transakcji poprzez kanał mobilny są osoby w wieku od 15 do 24 lat (50 proc. z nich za pośrednictwem tabletu, a 26 proc. poprzez smartfona) oraz od 25 do 34 lat (47 proc. na tablecie, 26 proc. na smartfonie).

Niedbanie o lojalnych klientów
Każdy sklep internetowy stara się wykorzystać jeden z najlepszych okresów sprzedażowych w roku na zwiększenie zasięgu i pozyskanie nowych klientów. Niektórzy sprzedawcy tak bardzo skupiają się na tym celu, że zaniedbują konsumentów regularnie robiących zakupy w e-sklepie. Nie analizują dokonywanych przez nich ostatnich transakcji, nie premiują rabatami, zniżkami czy kartami lojalnościowymi ani w żaden inny sposób nie sygnalizują, że doceniają ich lojalność wobec marki. Skupianie się wyłącznie na pozyskiwaniu nowych klientów może e-sklepowi wręcz zaszkodzić. Po pierwsze, jak wynika z danych firmy Bain & Company, pozyskanie nowego klienta kosztuje 6 razy więcej niż utrzymanie stałego. Nowy klient to znaczny koszt, a brak działań, które spowodowałyby, że zostanie on ze sklepem jak najdłużej, to najprostsza droga do zaprzepaszczenia inwestycji, jaką było jego pozyskanie. Po drugie, stali klienci to najlepsi „ambasadorzy marki”. Jak wynika z badania Outsell, zdaniem ankietowanych marketerów przekaz, którego twórcami są sami internauci, czyli tzw. earned media, np. komentarze publikowane pod materiałem marki na blogu czy fanpage’u, dyskusje na forach internetowych czy wzmianki w postach na blogach użytkowników, są nawet o 81 proc. efektywniejszym narzędziem promocji niż np. content marketing.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane