Pierwsza sieć zadeklarowała wycofanie oleju palmowego z produktów marki własnej
Do końca roku brytyjska sieć Iceland przestanie używać oleju palmowego w produktach marki własnej – informuje independent.co.uk. Dotyczyć to będzie 130 produktów spożywczych. Olej palmowy zostanie zastąpiony bardziej przyjaznymi dla środowiska alternatywami, takimi jak olej słonecznikowy.
Decyzja ta zmniejszy popyt na olej palmowy o 500 ton - poinformowała firma.
Produkcja oleju palmowego powoduje powszechne wylesianie Indonezji i Malezji, niszcząc siedliska wielu zagrożonych gatunków, takich jak orangutan i istotnie przyczyniając się do zmiany klimatu.
Przeczytaj także:
Zapotrzebowanie na olej palmowy gwałtownie wzrosło, ponieważ jest on wykorzystywany do produkcji ogromnej ilości produktów spożywczych i kosmetyków. Obecnie uważa się, że jest on obecny w około połowie wszystkich produktów w supermarketach.
Richard Walker, dyrektor zarządzający Iceland, powiedział, że supermarket zdecydował się na usunięcie oleju palmowego, ponieważ na rynku masowym nie było żadnego produktu zawierającego ten olej, który mógłby zostać uznany za zrównoważony.
Przeczytaj także:
- Będąc ostatnio w Indonezji widziałem dewastację środowiska spowodowaną przez zwiększanie produkcji oleju palmowego. Ta podróż pokazała mi, że obecnie żaden duży supermarket ani producent żywności nie może uzasadnić, że olej palmowy, którego używają, jest naprawdę zrównoważony, ponieważ szkody wyrządzone globalnemu środowisku i społecznościom w Azji Południowo-Wschodniej są po prostu za duże – mówi Richard Walker.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Em 2018-04-10 18:26:57
No bo rzeczywiście utwardzony tłuszcz słonecznikowy jest zdrową alternatywą hahahah
PR-owa papka dla ciemnego ludu. Tłuszcz utwardzony to tłuszcz poddany chemicznej obróbce i nie ma żadnego znaczenia jaki super jest przed utwardzaniem.
WYBRANE DLA CIEBIE
- Nd 17:30 IMM: Zakaz handlu skutkuje wysypem reklam sklepów
- Nd 15:34 A Centrum buduje się w Inowrocławiu
- Sb 19:16 Rafalska: Zakaz handlu w niedziele nie najgorzej przyjmowany
- Sb 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Sb 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Sb 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- Sb 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- Sb 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł