Pierwsza sieć zadeklarowała wycofanie oleju palmowego z produktów marki własnej

Autor: dlahandlu.pl, za Independent 10 kwietnia 2018 14:36

Do końca roku brytyjska sieć Iceland przestanie używać oleju palmowego w produktach marki własnej – informuje independent.co.uk. Dotyczyć to będzie 130 produktów spożywczych. Olej palmowy zostanie zastąpiony bardziej przyjaznymi dla środowiska alternatywami, takimi jak olej słonecznikowy.

Decyzja ta zmniejszy popyt na olej palmowy o 500 ton - poinformowała firma.

Produkcja oleju palmowego powoduje powszechne wylesianie Indonezji i Malezji, niszcząc siedliska wielu zagrożonych gatunków, takich jak orangutan i istotnie przyczyniając się do zmiany klimatu.

Zapotrzebowanie na olej palmowy gwałtownie wzrosło, ponieważ jest on wykorzystywany do produkcji ogromnej ilości produktów spożywczych i kosmetyków. Obecnie uważa się, że jest on obecny w około połowie wszystkich produktów w supermarketach.

Richard Walker, dyrektor zarządzający Iceland, powiedział, że supermarket zdecydował się na usunięcie oleju palmowego, ponieważ na rynku masowym nie było żadnego produktu zawierającego ten olej, który mógłby zostać uznany za zrównoważony.

- Będąc ostatnio w Indonezji widziałem dewastację środowiska spowodowaną przez zwiększanie produkcji oleju palmowego. Ta podróż pokazała mi, że obecnie żaden duży supermarket ani producent żywności nie może uzasadnić, że olej palmowy, którego używają, jest naprawdę zrównoważony, ponieważ szkody wyrządzone globalnemu środowisku i społecznościom w Azji Południowo-Wschodniej są po prostu za duże – mówi Richard Walker.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Em 2018-04-10 18:26:57

    No bo rzeczywiście utwardzony tłuszcz słonecznikowy jest zdrową alternatywą hahahah

    PR-owa papka dla ciemnego ludu. Tłuszcz utwardzony to tłuszcz poddany chemicznej obróbce i nie ma żadnego znaczenia jaki super jest przed utwardzaniem.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.