PIGC: 50 proc. klientów unika brudnych supermarketów

Autor: pr 22 marca 2017 11:35

Pod koniec 2016 roku w Polsce było ok. 13,11 mln m2 nowoczesnej powierzchni handlowej. Utrzymanie czystości w tego typu miejscach jest niezwykle istotne ze względów bezpieczeństwa – w samej tylko Warszawie 28 największych centrów handlowych notuje 16,7 miliona wizyt miesięcznie . Polacy doskonale zdają sobie sprawę z potencjalnych zagrożeń, jakie niesie brak odpowiednich standardów czystości w ogólnodostępnej przestrzeni – jak wynika z badań aż 98% respondentów uważa, że utrzymanie w czystości miejsc publicznych jest istotne dla powszechnego zdrowia i bezpieczeństwa.

O najlepszych metodach utrzymania czystości w handlu będzie można dowiedzieć się już 26 kwietnia podczas panelu „Jak utrzymać atrakcyjność i bezpieczeństwo budynków” w ramach  Ogólnopolskich Dni Czystości 2017.

Utrzymanie czystości w handlu jest również istotne ze względów biznesowych: aż 66% odwiedzających centrum handlowe zadeklarowało, że poleciłoby to miejsce na podstawie czystości jego pomieszczeń sanitarnych; 50% badanych dorosłych stwierdziło, że unikałoby supermarketów i sklepów, w których zastali brudne toalety.
Dane te obrazują, jak istotne jest utrzymanie czystości w handlu, a wszelkie zaniedbania pod tym względem mogą znacząco wpłynąć na spadek obrotów.

- Istnieje ścisła zależność pomiędzy czystością w placówce handlowej a satysfakcją klientów z czasu spędzonego w tym miejscu. Dlatego utrzymanie wysokich standardów czystości jest istotne z czysto biznesowego punku widzenia – odwiedzający, który zrazi się do sklepu czy centrum handlowego, następnym razem wybierze konkurencję. Kluczowe jest, aby ekipy sprzątające na bieżąco monitorowały sytuację i reagowały na wszystkie problemy. W przypadku centrów handlowych dochodzi dodatkowe wyzwanie w postaci ich godzin otwarcia – często są dostępne przez większość doby, co wymaga dobrej organizacji pracy ekip utrzymujących czystość. Profesjonalne firmy potrafią połączyć elastyczne podejście do zadania z utrzymaniem najwyższych standardów higieny i bezpieczeństwa – przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Sprawia to, że outsourcing usług utrzymania czystości jest dla branży handlowej wygodnym rozwiązanie – mówi Andrzej Tul, Wiceprezes Polskiej Izby Gospodarczej Czystości.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,46

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane