PIGC: 50 proc. klientów unika brudnych supermarketów

Autor: pr 22 marca 2017 11:35

Pod koniec 2016 roku w Polsce było ok. 13,11 mln m2 nowoczesnej powierzchni handlowej. Utrzymanie czystości w tego typu miejscach jest niezwykle istotne ze względów bezpieczeństwa – w samej tylko Warszawie 28 największych centrów handlowych notuje 16,7 miliona wizyt miesięcznie . Polacy doskonale zdają sobie sprawę z potencjalnych zagrożeń, jakie niesie brak odpowiednich standardów czystości w ogólnodostępnej przestrzeni – jak wynika z badań aż 98% respondentów uważa, że utrzymanie w czystości miejsc publicznych jest istotne dla powszechnego zdrowia i bezpieczeństwa.

O najlepszych metodach utrzymania czystości w handlu będzie można dowiedzieć się już 26 kwietnia podczas panelu „Jak utrzymać atrakcyjność i bezpieczeństwo budynków” w ramach  Ogólnopolskich Dni Czystości 2017.

Utrzymanie czystości w handlu jest również istotne ze względów biznesowych: aż 66% odwiedzających centrum handlowe zadeklarowało, że poleciłoby to miejsce na podstawie czystości jego pomieszczeń sanitarnych; 50% badanych dorosłych stwierdziło, że unikałoby supermarketów i sklepów, w których zastali brudne toalety.
Dane te obrazują, jak istotne jest utrzymanie czystości w handlu, a wszelkie zaniedbania pod tym względem mogą znacząco wpłynąć na spadek obrotów.

- Istnieje ścisła zależność pomiędzy czystością w placówce handlowej a satysfakcją klientów z czasu spędzonego w tym miejscu. Dlatego utrzymanie wysokich standardów czystości jest istotne z czysto biznesowego punku widzenia – odwiedzający, który zrazi się do sklepu czy centrum handlowego, następnym razem wybierze konkurencję. Kluczowe jest, aby ekipy sprzątające na bieżąco monitorowały sytuację i reagowały na wszystkie problemy. W przypadku centrów handlowych dochodzi dodatkowe wyzwanie w postaci ich godzin otwarcia – często są dostępne przez większość doby, co wymaga dobrej organizacji pracy ekip utrzymujących czystość. Profesjonalne firmy potrafią połączyć elastyczne podejście do zadania z utrzymaniem najwyższych standardów higieny i bezpieczeństwa – przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Sprawia to, że outsourcing usług utrzymania czystości jest dla branży handlowej wygodnym rozwiązanie – mówi Andrzej Tul, Wiceprezes Polskiej Izby Gospodarczej Czystości.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    4,19

  • Min

    3,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.