PIH: Oferta Biedronki i Sodexo nosi znamiona nieuczciwej konkurencji

Autor: dlahandlu.pl 18 października 2017 13:09

PIH: Oferta Biedronki i Sodexo nosi znamiona nieuczciwej konkurencji for. Sodexo

Polska Izba Handlu uważa, że oferta Biedronki i Sodexo, w ramach której we wszystkich sklepach największej sieci dyskontowej można płacić kuponami Sodexo, może łamać przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. PIH rozważa, czy zgłosić te sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Przypomnijmy, że od 1 października br. bony emitowane przez firmę Sodexo są akceptowane w sieci Biedronka, liczącej ponad 2700 sklepów w całej Polsce. Za zakupy w tej sieci można zapłacić Kuponami Podarunkowymi, Premiowymi, Żywieniowymi oraz Kuponami Gold.

PIH zwraca uwagę, że w obiegu pojawiły się bony Sodexo z nadrukiem reklamowym Biedronki na rewersach. Dodatkowo kupony te objęte są komunikacją zwiększającą nominalną ich wartość o 10 proc., ale tylko w sieci sklepów Biedronka.

- Polska Izba Handlu uważa, że takie działania mogą łamać przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Przede wszystkim przez utrudnianie innym, a szczególnie małym przedsiębiorcom dostępu do rynku przez emitowanie bonów w cenie przewyższającej wartość nominalną. Naginać tę ustawę może działanie mające na celu wymuszenie na klientach wyboru określonego sklepu, gdyż Sodexo oferuje do realizacji w sklepach innych niż sklepy Biedronki bony z ofertą reklamową Biedronki, komunikującą wyższą wartość tych bonów wyłącznie w tej sieci dyskontów – komentuje Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu.

Jak tłumaczy, taka sytuacja czyni inne sklepy ofiarą naruszenia konkurencji. Albo zdecydują się one realizować bony w swoich sklepach, a co za tym idzie dopuścić do reklamowania w swoich sklepach Biedronki, albo zrezygnują z możliwości realizacji tych bonów, co również powoduje, że znajdą się oni w gorszej sytuacji rynkowej niż ten dyskont.

- Nawet gdyby w mniejszych sklepach towary wskazane na bonach jako promocyjne były w takiej samej promocyjnej cenie, to najprawdopodobniej nie są w stanie dotrzeć z tą informacją w adekwatny sposób co poprzez bony Sodexo. Jeżeli sieci lub indywidualne sklepy spożywcze nie będą chciały reklamować oferty dyskontów, może się okazać, że bony Sodexo będą dostępne wyłącznie w Biedronce, konkurenci zostaną pozbawieni możliwości skorzystania z tej formy sprzedaży – - ocenia prezes PIH.

Polska Izba Handlu zwraca uwagę, że jest to działanie mające charakter ograniczania dostępu do rynku i rozważa zwrócenie się do UOKiK o zbadanie tego procederu jako naruszającego przepisy antymonopolowe.

Przeczytaj także:

W Biedronce będzie można realizować bony Sodexo

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Polak 2017-10-18 21:30:31

    Po pierwsze, że za bony Sodexo można kupić o 10% więcej towarów w Biedronce oraz w Lidlu. A po drugie to mamy środek płatniczy firmy zagranicznej czyli bony Sodexo, które zastępują polskie pieniądze. To skandal. Chyba obecny Rząd zrobi niezwłocznie z tym porządek. Jeśli nie chcemy EURO, to wprowadzono nam obce bony.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane