Pikieta pod sklepami Polomarket. Sieć przeprowadza własne kontrole

www.portalspozywczy.pl 3 marca 2017 12:54

18 lutego br. byli pracownicy sieci handlowej POLOmarket zorganizowali pikiety pod trzema bydgoskimi sklepami sieci. Zarzucali sieci liczne nieprawidłowości m.in. obrażanie pracowników, handel przeterminowanym towarem, fałszowanie raportów kasowych, zmuszanie do darmowej pracy w nadgodzinach. Sieć POLOmarket odnosi się do zarzutów byłych pracowników, pozostaje otwarta na rozmowy z nimi, ale wobec jednej osoby zdecydowała się na złożenie w sądzie prywatnego aktu oskarżenia o zniesławianie spółki.

– Nie lekceważymy żadnych sygnałów dotyczących funkcjonowania naszych sklepów – mówi Michał Seńczuk, dyrektor operacyjny POLOmarketu i członek zarządu sieci. – Dlatego po pikietach byłych pracowników, niezależnie od niedawnych kontroli Państwowej Inspekcji Pracy, przeprowadziliśmy dodatkowe, własne audyty w kilku bydgoskich sklepach.

Kontrole przeprowadzone przez PIP w placówkach POLOmarketu nie wykazały rażących nieprawidłowości, które mogłyby potwierdzić zarzuty stawiane przez byłych pracowników. A uważają oni, że w niektórych sklepach kierownicy łamali przepisy prawa pracy, w szczególności dotyczące pracy osób niepełnosprawnych, czy też dopuszczali się fałszowania dokumentów. W sprawie ostatniego z tych zarzutów toczy się postępowanie w prokuraturze. – Oczekujemy na ustalenia w tej sprawie – dodaje Michał Seńczuk.

- Mimo braku jakiegokolwiek oficjalnego kontaktu ze strony pikietujących, byłych pracowników POLOmarketu, pozostajemy otwarci na rozmowy z nimi – powiedział w czasie konferencji Michał Seńczuk. - Jeśli mają rację, a my się myliliśmy, to jesteśmy gotowi to przyznać.

Według sieci POLOmarket wewnętrzne ustalenia kontrolerów POLOmarketu pokrywają się z wynikami kontroli PIP. - Nie odnotowaliśmy w badanych sklepach istotnych uchybień organizacyjnych, w tym wobec przepisów prawa pracy – podkreśla Michał Seńczuk. Jednocześnie przyznał, że w odniesieniu do jednej ze zwolnionych osób – czego nie badała PIP – weryfikuje, „czy podjęte względem tej osoby działania były właściwe.” – W zależności od końcowych ustaleń bierzemy pod uwagę zmianę dotychczasowego stanowiska POLOmarketu i polubowne rozwiązanie sporu z tą osobą.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,49

  • Śr

    1,20

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10744

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane