Pionier e-grocery z dobrymi wynikami, ale klienci wydają mniej przez politykę dyskontów

Autor: dlahandlu.pl za Retail Detail 1 lutego 2017 11:04

Brytyjskiemu e-sklepowi Ocado, pionierowi na rynku supermarketów internetowych z żywnością, udało się zwiększyć obroty, zysk oraz liczbę klientów w 2016 roku.

Łączny obrót Ocado w 2016 roku wyniósł 1,27 mld funtów (1,5 mld euro), co stanowi wzrost o 14,8 proc. w stosunku do roku poprzedniego. EBITDA wzrosła o 21,8 proc. do 14,5 mln funtów (17 mln euro), ale średnia wartość koszyka zakupowego była mniejsza o 2,7 proc. i wyniosła 108,1 funtów (125 euro). Jest to pokłosiem wojny cenowej oraz rosnącej popularności dyskontów Aldi i Lidl. Na szczęście dla Ocado, baza e-klientów sklepu wzrosła o prawie 14 proc. i na koniec minionego roku było ich 580 tys.

Ocado prowadzi podobno rozmowy z kilkoma zainteresowanymi podmiotami w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Przypomnijmy, że e-sklep nawiązał już współpracę z brytyjską siecią supermarketów Morrison's.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane