Piotr i Paweł chce otwierać ponad 20 sklepów franczyzowych rocznie

www.portalspozywczy.pl 8 kwietnia 2014 09:15

Obecnie na 102 sklepy poznańskiej sieci supermarketów Piotr i Paweł 44 to placówki franczyzowe, a 58 to placówki "własne".

- Muszę zaznaczyć, że w zasadzie wszystkie sklepy naszej sieci działają na zasadach franczyzy, różnica jest taka, że część z nich działa w ramach spółek, których właścicielem jest organizator sieci, a część w ramach spółek zewnętrznych. Nasza strategia zakłada, że wkrótce połowę naszych sklepów będą stanowić placówki działające na zasadach klasycznej franczyzy zewnętrznej - mówi Jacek Jankowiak, starszy specjalista ds. franczyzy sieci Piotr i Paweł.

Tomasz Jędrzejczak, zastępca dyrektora departamentu franchisingu sieci Piotr i Paweł, dodaje: - Zarząd naszej firmy mocno stawia na rozwój sieci poprzez system franczyzowy. Jest to bardzo istotny element strategii naszej firmy. Franczyza pozwoli nam na rozwój sieci, zwiększy siłę marki i skalę naszej działalności.

Dotychczas, to sieć Piotr i Paweł uruchamiała sklepy "własne", aby następnie przekazać je franczyzobiorcom, np. kierownikom sklepów, którzy wcześniej nimi zarządzali. Od 2013 roku, firma wyszła z nową ofertą franczyzową do przedsiębiorców, którzy prowadzą już własne sklepy.

- Od ponad roku proponujemy niezależnym detalistom, którzy już prowadzą swój sklep możliwość przejścia pod szyld Piotra i Pawła. Współpraca z przedsiębiorcami, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu biznesu handlowego pozwala nam na otwieranie sklepów także w mniejszych miastach. Dzielimy się z nimi doświadczeniami, oni również wnoszą wiele elementów w rozwój naszej sieci. Idealna powierzchnia pod nasz sklep to 600-1000 mkw., pozwala ona zachować różnorodność asortymentu, z którego słyną nasze sklepy - wyjaśnia Tomasz Jędrzejczak.

Na rynku trudno znaleźć idealne dla nas sklepy o powierzchni ok. 1000 mkw., będziemy więc otwierać większe i mniejsze sklepy. Już teraz mamy w portfolio sklepy od 150 do 1700 mkw. powierzchni - tłumaczy Jacek Jankowiak. I dodaje: - Nasz nowy model franczyzowy pozwala nam na większą elastyczność. Współpraca ze sklepami, które już działają pozwala nam na znalezienie dobrych lokalizacji. - Obecnie najmniejszymi sklepami jakie chcemy otwierać w ramach franczyzy są placówki o powierzchni 600 mkw. Jednak nie zamykamy się na żadne rozwiązania. Dziś mamy w portfolio dwa sklepy o powierzchni 150 mkw. pierwszy w Poznaniu, drugi otwarty pod koniec ub. roku w Koźminie Wielkopolskim (miasteczko o populacji ok. 7 tys. mieszkańców - red.). Jeśli więc okaże się, że chce z nami współpracować przedsiębiorca, który ma sklep w doskonałej lokalizacji, w ścisłym centrum miasta, który odwiedza duża liczba klientów, to jesteśmy na to otwarci - tłumaczą przedstawiciele sieci Piotr i Paweł.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    7,06

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.