Piotr i Paweł chce zwiększyć przychody o ponad 200 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 18 października 2012 13:12

Piotr i Paweł chce zwiększyć przychody o ponad 200 mln zł

W 2011 r. poznańska sieć supermarketów „Piotr i Paweł" zanotowała przychody na poziomie ok. 1,7 mld zł. W tym roku firma może poprawić swoje wyniki o ponad 200 mln zł, zbliżając się do 2 mld złotych przychodów.

- W I połowie 2012 r. dynamika naszych obrotów wyniosła 11 proc. Z danych za wrzesień wynika, że nasze wyniki były na podobnym poziomie. Oczywiście, musimy wziąć pod uwagę pogarszającą się sytuację gospodarczą, a także zaostrzającą się konkurencję wśród sieci handlowych, mam jednak nadzieję, że w 2012 r. zanotujemy min. 10 proc. wzrost obrotów względem minionego roku - informuje Piotr Woś, prezes sieci supermarketów „Piotr i Paweł" w jubileusz założenia firmy.

Władze sieci zapowiadaję, że nie odczuwają i nie boją się zapowiadanego przez ekonomistów pogorszenia koniunktury gospodarczej w II połowie 2012 r. i I połowie 2013. - Problemy mogą mieć najmniejsze podmioty działające na rynku, a także te sieci, które nie potrafiły dostosować strategii do obecnej sytuacji. Wszystkie firmy, które w ciągu ostatnich lat przygotowały się, tak jak my, do kryzysu nie powinny się obawiać - przekonuje Piotr Woś. - Uważam, że obecna sytuacja to dla nas szansa na umocnienie zdobywanej przez ostatnie 22 lata pozycji na rynku handlowym, a także dobry moment na rozwój sieci, chociażby ze względu na fakt, że można wynegocjować lepsze warunki najmu z deweloperami - dodaje.

Firma rośnie dzięki otwarciom nowych placówek handlowych, a także dzięki wzrostowi sprzedaży w już działających sklepach oraz w internecie. Poznańska sieć supermarketów zarządza obecnie 87 sklepami, z czego większość działa w największych aglomeracjach i miastach średniej wielkości. W przyszłym roku firma  zamierza otworzyć swój 100 sklep w Polsce. Sprzedaż tradycyjna nie jest źródłem całości zysków spółki.

Receptą sieci na trudne czasy, wynikające ze spowolnienia gospodarczego i nasilającej się konkurencji ze strony sklepów dyskontowych, ma być dynamiczny rozwój produktów pod marką własną. - Obecnie oferujemy ponad 250 produktów private label. Do końca 2012 r. ma być ich ponad 300, a w 2013 r. już 500. Skupimy się na produktach ze średniej półki, ale chcemy także rozwijać półkę ekonomiczną oraz premium - zapowiada Piotr Woś.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2012-10-18 14:52:36

    Jedynie co mogłabym kupić w Piotrze i Pawle to cukier po 3,69 za kg,mąkę po 1,69 . Ale bliżej mam do Lidla w cenie tej samej albo niższej .Mleko za drogie a kupuje dużo w kartonach 1l. W Lidlu płacę niecałe 2 zł za 1 litr 3,2%. Przesyłka 20 zł jest nie do przyjęcia widząc,że wiele sklepów internetowych od kwoty zakupu już od 100zł nie pobiera opłaty za przesyłke . Przykład Telekarma , Krakvet i wiele innych sklepów nie pobiera opłaty od zamówienia na kwotę od 200 czy 250zł. Myślę ,że jeśli chodzi o"spożywkę" mogłabym zdecydować się na zamówienie , że od kwoty 250zł przesyłka jest darmowa. Forma zakupów przez internet dla mnie jest wygodna ze względu na opiekę nad niepełnosprawnym leżącym dzieckiem . Dlatego zamawiam w ubojni, hurtowniach na określoną kwotę , mam taniej i dowóz bezpłatny do domu. Opłaca siei mnie i hurtowni. Zwykle decyduję się na większe zakupy po całej skrzynce czegoś tam .

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    2,62

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane