Piotr i Paweł: Wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów wielkomiejskich

www.portalspozywczy.pl 26 stycznia 2018 08:55

Piotr i Paweł: Wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów wielkomiejskich Fot. materiały prasowe

Z punktu widzenia sieci Piotr i Paweł zmniejszenie się ważności kryterium cenowego jest bardzo ważne. Uważamy, że jesteśmy bardzo konkurencyjni w podstawowych produktach koszykowych, które są porównywalne przez wszystkich. Ale oprócz tego oferujemy produkty, które wychodzą poza koszyk – wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klienta wielkomiejskiego, który dysponuje większym portfelem i chce również innym asortymentem zaspokoić swoje potrzeby - mówi Robert Krzak, członek rad nadzorczych Piotr i Paweł.

W Polsce na obecnym etapie rozwoju rynku dyskonty spełniają swoją rolę. Ale nasze społeczeństwo bogaci się i w związku z tym chce mieć większy wybór i w inny sposób chce kupować – co widać po dyskontach, które poprawiają standard kupowania i poprawiają ofertę asortymentową.

W formacie supermarketów sieć handlowa Piotr i Paweł jest na pewno najlepiej rozpoznawalnym supermarketem z najbardziej wyrazistymi cechami. Jesteśmy supermarketem o profilu wielkomiejskim – w wielkich miastach sprawdzamy się znacznie lepiej niż w mniejszych miastach, ponieważ wychodzimy zdecydowanie naprzeciw oczekiwaniom klientów. Patrząc na badania rynkowe firmy OCC zaprezentowane w grudniu 2017 roku nastąpiło pierwszy raz przełamanie krzywej kryteriów ceny oraz jakości/wyboru tzn., że cena przestała być najważniejszym kryterium wyboru sklepu, a takim stało się kryterium jakość/wybór.

Uwzględniając klienta wielkomiejskiego, pozycjonowanie sklepów Piotra i Pawła jest wręcz idealne. Za nami zmierzają klienci, a my spełniamy ich oczekiwania. Oczywiście w momencie nierównomiernego rozwoju kraju – w mniejszych ośrodkach miejskich czy też poza miastami – jest to inaczej. Ale my jesteśmy tam, gdzie jest i będzie nasz rynek i tam będziemy się rozwijać. W ośrodkach wielkomiejskich uzupełniamy asortyment idąc w kierunku towarów bardziej wyszukanych, importowanych czy produktów premium. Po ostatnich badaniach rynkowych na pewno warto zastanowić się nad tym, czy nie powinno się głębiej zróżnicować pozycjonowania asortymentowego, a co za tym idzie – percepcji cenowej - wskazuje Robert Krzak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8398

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane