Planogramy Lidla i Biedronki - zobacz jak układają asortyment, aby zwiększyć sprzedaż

Autor: www.dlahandlu.pl 6 lipca 2015 11:10

Planogramy Lidla i Biedronki - zobacz jak układają asortyment, aby zwiększyć sprzedaż Sektor pieczywa obejmuje w Biedronce 25 gatunków; fot. Żelazna Studio

Jak wynika z raportu firmy Market Side "Rozwój dyskontów w Polsce na tle innych formatów handlowych", Biedronka i Lidl mają niemal identyczną lokalizację produktów świeżych w sklepie. Ich kolejne grupy asortymentowe są lokowane począwszy od strefy wejścia, zgodnie z naturalnym ruchem klientów. Takie umieszczenie działów, stosowane już wcześniej przez supermarkety, wzmacnia komunikację jakości: zaraz po wejściu do sklepu klienci widzą świeże owoce i warzywa (Biedronka) lub pachnące, świeże pieczywo (Lidl).

Biedronka podkreśla świeżość owoców, warzyw i mięsa. Układa warzywa i owoce w sposób podobny do straganu na bazarku wykorzystujące charakterystyczne daszki. Mięso i wędliny sę podawane zza lady. W ten sposób postrzegana jakość produktów świeżych przekłada się na percepcję całego sklepu. Stąd starania o upodobnienie się do sklepów specjalistycznych.

Natomiast Lidl skupił się na konsekwentnym komunikowaniu świeżego pieczywa: wjazd na parking z komunikatem "Wstąp po ciepłe pieczywo", duży (12 mkw.) billboard na ścianie przed sklepem, komunikat w strefie wózków sklepowych, wreszcie samo stoisko z intensywnym zapachem pieczywa, bezpośrednio po wejściu do sklepu. To niemal jak narracja w scenariuszu filmowym. Pieczywo jest jednym z najczęściej kupowanych, całorocznych produktów spożywczych. Lidl wybrał je do budowania częstotliwości odwiedzin.

Z danych firmy Market Side wynika, że ekspozycja owoców i warzyw w sklepach Biedronka zajmuje 55 mkw., w Lidlu - 65 mkw., chłodnie z mięsem w sklepach Biedronka zajmują 35 mkw., w Lidlu - 45 mkw., natomiast sektor pieczywa obejmuje w Biedronce 25 gatunków, w Lidlu - 30 gatunków.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • jacenty 2015-07-12 23:02:51

    Co do lidla to dziwne sklepy, zwłaszcza, że pracownicy na gowork.pl/opinie_czytaj,1030 pisza niestworzone rzeczy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    6,21

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.