Plany Auchan: Zamknięcia we Włoszech i rozwój na Ukrainie

Autor: dlahandlu.pl, za IGD Retail Analysis 16 kwietnia 2018 13:25

Auchan we Włoszech zamyka hipermarkety, a w Portugalii rezygnuje z lokalnych marek. Z kolei na Ukrainie przejmuje sieć Karavan i ma plany rozwoju w tym kraju. W Chinach sieć podpisuje umowę, która ma poprawić ofertę dostępną w sklepach Auchan w tym kraju.

- Po ogłoszeniu rozczarowujących wyników w roku finansowym 2017 dla swoich operacji we Włoszech, Auchan zdecydował, że zamknie hipermarkety w tym kraju. Uważa się, że około 20 hipermarketów jest rozważanych pod kątem potencjalnego zamknięcia – informuje serwis IGD Retail Analysis.

Format hipermarketu wyraźnie słabnie we Włoszech, co dotyczy sprzedawców detalicznych, w tym Auchan. Sieć poinformowała, że sklepy zostaną zamknięte w kwietniu, natomiast jeden z nich, w  Neapolu zostanie sprzedany stronie trzeciej.

Po okresie spekulacji Auchan Portugal potwierdził, że w przyszłości w tym kraju będzie korzystał wyłącznie z marki Auchan. Decyzja ta doprowadzi do stopniowego wycofania lokalnych marek: Jumbo i Pão de Açúcar. - Przyjęliśmy markę Auchan, ponieważ jest międzynarodowa, dostosowuje się do naszego profilu i odzwierciedla to, co chcemy zbudować w przyszłości, bardziej cyfrową grupę - powiedział dyrektor generalny Auchan Portugal Pedro Cid.

Jak poinformował, Auchan zainwestuje w Portugalii około 90 mln euro w latach 2018-2019. Środki zostaną przeznaczone na rozwój w trzech obszarach: około 40 mln euro pochłonie otwarcie od 30 do 40 nowych sklepów w ciągu najbliższych dwóch lat, około 5 mln euro - rebranding starych sklepów, a około 40 mln euro modernizacja istniejących marketów. Nowe sklepy będą działać pod szyldem MyAuchan i będą mieć powierzchnię od 300 do 600 mkw.

Z kolei w Chinach Auchan China i Tmall Supply zawarły umowę Auchan Tmall Supplay Agreement. Współpraca z Tmall ma umożliwić sieci pozyskiwanie produktów, do których wcześniej nie miała dostępu oraz poprawić ofertę dostępną w sklepach Auchan w Chinach. Umowa będzie obowiązywać przez dziewięć miesięcy, od 1 kwietnia 2018 r. Do 31 grudnia 2018 r.

Sieć planuje rozwijać działalność na Ukrainie. Po przejęciu sieci Karavan i rozpoczęciu procesu rebrandingu w kraju, Auchan chce otworzyć swój pierwszy supermarket w kwietniu 2018 roku. Detalista poinformował, że sklep o powierzchni 3.500 mkw. skupi się na zaspokajaniu codziennych potrzeb klientów, choć nie zabraknie w nim szerszej gamy produktów spożywczych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4296

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 704461

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane